crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 794642

Zbornik radova

Autori: Kurtović, Ana; Hnojčik, Adrijana
Naslov: ODNOS ŠKOLSKOG RASPOREDA, KVALITETE SPAVANJA I DEPRESIVNIH SIMPTOMA KOD SREDNJOŠKOLACA
( The relationship of school schedule, quality of sleep and depression symptoms in adolescents )
Izvornik: 22. dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Zarevski, P. ; Jurin, T. ; Modić Stanke, K. (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet Zagreb. , 2015. .
Skup: 22. dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Republika Hrvatska, 16.-18.4.2015.
Ključne riječi: Školski raspored; kvaliteta spavanja; depresivnost; adolescenti
( School schedule; quality of sleep; depression; adolescents )
Sažetak:
Iako malobrojna, istraživanja ukazuju na značajan odnos depresivnih simptoma i školskog rasporeda te njime određene kvalitete spavanja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati kvalitetu spavanja na uzorku srednjoškolaca te ispitati odnos školskog rasporeda, kvalitete spavanja i depresivnih simptoma. Istraživanje je provedeno na uzorku od 253 učenika trećih i četvrtih razreda. Prikupljeni su sociodemografski podaci i podaci o školskom rasporedu (prijepodnevna ili poslijepodnevna smjena), podaci o kvaliteti i obrascima spavanja (Pittsburgh indeks kvalitete spavanja ; Buysse, Reynolds, Monk, Berman i Kupfer, 1989) te podaci o izraženosti depresivnih simptoma (Skala depresivnosti za djecu ; Živčić, 1992). Rezultati ukazuju na umjerenu izraženost problema spavanja kod srednjoškolaca, s većim naglaskom na slabijem dnevnom funkcioniranju i subjektivnoj kvaliteti spavanja. Školski raspored pokazao se kao značajni prediktor depresivnosti, pri čemu su učenici koji stalno pohađaju nastavu u jutarnjoj smjeni imali veću zastupljenost depresivnih simptoma. Osim školskog rasporeda, pokazalo se da su neke komponentne spavanja (potrebno vrijeme usnivanja, dnevno funkcioniranje, subjektivna kvaliteta spavanja, smetnje spavanja i trajanje spavanja) značajni prediktori depresivnosti. Nadalje, također se pokazalo da kvaliteta spavanja predviđa depresivnost nakon kontrole učinka školskog rasporeda te da uvođenjem kvalitete spavanja u analizu, učinak školskog rasporeda više nije značajan, što ide prilog potpunoj medijaciji. Prema tome, rezultati sugeriraju da kontinuirano pohađanje nastave u jutarnjoj smjeni može imati nepovoljne učinke na mentalno zdravlje srednjoškolaca na način da smanjuje kvalitetu spavanja i time povećava rizik za razvoj depresivnih simptoma.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Ana Kurtović (akurtovi@ffos.hr), 17. Sij. 2016. u 20:42 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4