crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 797113

Časopis

Autori: Matić, Jelena; Bratko, Denis
Naslov: Osobnost brenda destinacije i predviđanje ponašajnih namjera turista: primjer grada Splita
( Destination Personality and the Prediction of Tourists’ Behavioural Intentions: The Case of the City of Split )
Izvornik: Sociologija i prostor: časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja (0038-0326) 53 (2015), 3 (203); 213-231
Vrsta rada: Izvorni znanstveni članak
Ključne riječi: osobnost brenda (destinacije); grad Split; samo-podudarnost; ponašajne namjere turista
( brand (destination) personality; city of Split; self-congruity; tourists’ behavioural intentions )
Sažetak:
U fokusu rada dva su fenomena koja su, iako donekle neobična, relativno uvriježena u općoj literaturi o ponašanju potrošača i upravljanju klasičnim brendovima – percepcija osobnosti brenda te samoprocjena podudarnosti između osobnosti pojedinca i osobnosti brenda. U okviru rada te se fenomene razmatra u kontekstu istraživanja ponašanja turista i marketinga mjesta, odnosno turističke destinacije. Kada je riječ o destinacijskim brendovima, percepcija osobnosti brenda odnosi se na viđenje toga kakva bi destinacija bila kad bi bila osoba, tj. procjenu skupa ljudskih osobina povezanih s destinacijom. Procjena samo- podudarnosti pak podrazumijeva izjašnjavanje osobe o tome koliko je njezina osobnost sukladna percipiranoj osobnosti destinacije. Online istraživanjem u kojem su sudjelovali mlađi domaći posjetitelji grada Splita (N = 263) ispitana je struktura percipirane osobnosti grada Splita te je analizirana uloga koju percepcija osobnosti destinacije i procjena samo-podudarnosti imaju u predviđanju ponašajnih namjera turista (preporuka i ponovni posjet). Rezultati pokazuju da sudionici u najvećoj mjeri doživljavaju Split kao lijep, opušten i veseo, a u najmanjoj mjeri kao radišan, glamurozan i zapadni. Oni sudionici koji osobnost Splita doživljavaju pozitivnijom te svoju osobnost procjenjuju sukladnijom osobnosti Splita skloniji su tome da drugima preporuče posjet Splitu od onih sudionika koji se ne smatraju sličnima Splitu te ga općenito doživljavaju negativnijim. Ponovni posjet predviđa samo percepcija osobnosti destinacije, pri čemu je vjerojatnije da se u Split vrate one osobe koje njegovu osobnost vide pozitivnijom. U okviru rasprave o nalazima istaknute su osnovne metodološke zamjerke ovom i sličnim istraživanjima te navedene neke smjernice za buduća istraživanja i praksu.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=223972
Broj citata:
Altmetric:
DOI: 10.5673/sip.53.3.2
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Osobnost brenda destinacije i predviđanje ponašajnih namjera turista: primjer grada Splita
Upisao u CROSBI: Jelena Matić (matic@idi.hr), 1. Vel. 2016. u 13:46 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4