crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 803021

Zbornik radova

Autori: Romstein, Ksenija; Velki, Tena
Naslov: POMOĆNICI U NASTAVI: PROBLEMI U PRAKSI I PERCEPCIJA VLASTITE ULOGE U NASTAVNOM PROCESU
Izvornik: VI. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici / Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana ; Krupić, Dino ; Anić, Iva (ur.). - Osijek : Filozofski fakultet Osijek , 2016. 60-60 (ISBN: 978-953-314-085-8).
Skup: VI. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 25-27.02.2016.
Ključne riječi: pomoćnici u nastavi; problemi u praksi
Sažetak:
Odgojno-obrazovna politika u zadnje tri godine sve veći naglasak stavlja na angažman pomoćnika u nastavi, kao forme socijalne podrške učenicima s teškoćama u razvoju. Pomoćnici se vide kao svojevrsni “inkluzivni alat” kojim se omogućuje učenicima aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu, kao i dostizanje boljih akademskih postignuća. Dok odgojno-obrazovna politika nudi pomoćnike u nastavi kao rješenje nepovoljnom omjeru djece i odraslih u odgojno- obrazovnim institucijama, kao i povećanom broju djece s teškoćama u razvoju, zakonska regulativa nedostaje pa je praksa zapošljavanja i praćenja pomoćnika neujednačena na mikrorazini, tj. različita je od razreda do razreda. Iako bi se to moglo interpretirati kao individualni pristup u odnosu na razine podrške pojedinom djetetu, jasno je da neujednačenost tipa zaduženja i kriterija podrške nije primjerena niti poželjna. Kako bi se saznalo koji su problemi u praksi i na koji način pomoćnici percipiraju svoju ulogu u nastavnom procesu, analizirani su narativi 20 pomoćnika u nastavi. Utvrđene su tri glavne kategorije problema: (1) problemi u odnosu na nastavni proces (izostajanje uvida u djetetov razvojni profil i/ili program i nepoznavanje primjerenih metoda poučavanja), zatim (2) problemi u odnosu na kolektiv i međuljudske relacije (isključivanje iz kolektiva, nepostojanje dogovora i koordinacije u provođenju aktivnosti u školi, kao i problem suradnje s roditeljima), te (3) problemi u odnosu s djetetom (nerazumijevanje djetetova ponašanja, vrijednosne prosudbe u interpretaciji djetetova ponašanja sve do otvorenog animoziteta prema djetetu i njegovim navikama). Svoju ulogu pomoćnici dominantno vide kao regulacijsku i kompenzacijsku te se manje vide kao medijatori između djeteta i okruženja. Izostankom jasnih kriterija probira pomoćnika i kontinuiranog praćenja jača se socijalna disontogeneza koja se, za sada na teorijskoj razini, predstavlja kao čimbenik rizika za pojavu vršnjačkog isključivanja i pojave nepoželjnih oblika ponašanja kod učenika s teškoćama u razvoju. Stoga je potrebno rad pomoćnika u nastavi organizirati u skladu s inkluzivnim vrijednostima i principima inkluzivnog odgoja i obrazovanja, što ujedno ima i prevencijsku dimenziju.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: ENG
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Tena Velki (tvelki@foozos.hr), 27. Vel. 2016. u 14:45 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4