Class Assistant: Practice problems and perception of their own role in teaching process (CROSBI ID 632875)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Romstein, Ksenija ; Velki, Tena
engleski
Class Assistant: Practice problems and perception of their own role in teaching process
Odgojno-obrazovna politika u zadnje tri godine sve veći naglasak stavlja na angažman pomoćnika u nastavi, kao forme socijalne podrške učenicima s teškoćama u razvoju. Pomoćnici se vide kao svojevrsni “inkluzivni alat” kojim se omogućuje učenicima aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu, kao i dostizanje boljih akademskih postignuća. Dok odgojno-obrazovna politika nudi pomoćnike u nastavi kao rješenje nepovoljnom omjeru djece i odraslih u odgojno- obrazovnim institucijama, kao i povećanom broju djece s teškoćama u razvoju, zakonska regulativa nedostaje pa je praksa zapošljavanja i praćenja pomoćnika neujednačena na mikrorazini, tj. različita je od razreda do razreda. Iako bi se to moglo interpretirati kao individualni pristup u odnosu na razine podrške pojedinom djetetu, jasno je da neujednačenost tipa zaduženja i kriterija podrške nije primjerena niti poželjna. Kako bi se saznalo koji su problemi u praksi i na koji način pomoćnici percipiraju svoju ulogu u nastavnom procesu, analizirani su narativi 20 pomoćnika u nastavi. Utvrđene su tri glavne kategorije problema: (1) problemi u odnosu na nastavni proces (izostajanje uvida u djetetov razvojni profil i/ili program i nepoznavanje primjerenih metoda poučavanja), zatim (2) problemi u odnosu na kolektiv i međuljudske relacije (isključivanje iz kolektiva, nepostojanje dogovora i koordinacije u provođenju aktivnosti u školi, kao i problem suradnje s roditeljima), te (3) problemi u odnosu s djetetom (nerazumijevanje djetetova ponašanja, vrijednosne prosudbe u interpretaciji djetetova ponašanja sve do otvorenog animoziteta prema djetetu i njegovim navikama). Svoju ulogu pomoćnici dominantno vide kao regulacijsku i kompenzacijsku te se manje vide kao medijatori između djeteta i okruženja. Izostankom jasnih kriterija probira pomoćnika i kontinuiranog praćenja jača se socijalna disontogeneza koja se, za sada na teorijskoj razini, predstavlja kao čimbenik rizika za pojavu vršnjačkog isključivanja i pojave nepoželjnih oblika ponašanja kod učenika s teškoćama u razvoju. Stoga je potrebno rad pomoćnika u nastavi organizirati u skladu s inkluzivnim vrijednostima i principima inkluzivnog odgoja i obrazovanja, što ujedno ima i prevencijsku dimenziju.
class assistants ; practice problems
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
60-60.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
VI. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana ; Krupić, Dino ; Anić, Iva
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-314-085-8
Podaci o skupu
VI. znanstveno – stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
predavanje
25.02.2016-27.02.2016
Osijek, Hrvatska