Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Class Assistant: Practice problems and perception of their own role in teaching process (CROSBI ID 632875)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Romstein, Ksenija ; Velki, Tena Class Assistant: Practice problems and perception of their own role in teaching process // VI. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici / Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana ; Krupić, Dino et al. (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 60-60

Podaci o odgovornosti

Romstein, Ksenija ; Velki, Tena

engleski

Class Assistant: Practice problems and perception of their own role in teaching process

Odgojno-obrazovna politika u zadnje tri godine sve veći naglasak stavlja na angažman pomoćnika u nastavi, kao forme socijalne podrške učenicima s teškoćama u razvoju. Pomoćnici se vide kao svojevrsni “inkluzivni alat” kojim se omogućuje učenicima aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu, kao i dostizanje boljih akademskih postignuća. Dok odgojno-obrazovna politika nudi pomoćnike u nastavi kao rješenje nepovoljnom omjeru djece i odraslih u odgojno- obrazovnim institucijama, kao i povećanom broju djece s teškoćama u razvoju, zakonska regulativa nedostaje pa je praksa zapošljavanja i praćenja pomoćnika neujednačena na mikrorazini, tj. različita je od razreda do razreda. Iako bi se to moglo interpretirati kao individualni pristup u odnosu na razine podrške pojedinom djetetu, jasno je da neujednačenost tipa zaduženja i kriterija podrške nije primjerena niti poželjna. Kako bi se saznalo koji su problemi u praksi i na koji način pomoćnici percipiraju svoju ulogu u nastavnom procesu, analizirani su narativi 20 pomoćnika u nastavi. Utvrđene su tri glavne kategorije problema: (1) problemi u odnosu na nastavni proces (izostajanje uvida u djetetov razvojni profil i/ili program i nepoznavanje primjerenih metoda poučavanja), zatim (2) problemi u odnosu na kolektiv i međuljudske relacije (isključivanje iz kolektiva, nepostojanje dogovora i koordinacije u provođenju aktivnosti u školi, kao i problem suradnje s roditeljima), te (3) problemi u odnosu s djetetom (nerazumijevanje djetetova ponašanja, vrijednosne prosudbe u interpretaciji djetetova ponašanja sve do otvorenog animoziteta prema djetetu i njegovim navikama). Svoju ulogu pomoćnici dominantno vide kao regulacijsku i kompenzacijsku te se manje vide kao medijatori između djeteta i okruženja. Izostankom jasnih kriterija probira pomoćnika i kontinuiranog praćenja jača se socijalna disontogeneza koja se, za sada na teorijskoj razini, predstavlja kao čimbenik rizika za pojavu vršnjačkog isključivanja i pojave nepoželjnih oblika ponašanja kod učenika s teškoćama u razvoju. Stoga je potrebno rad pomoćnika u nastavi organizirati u skladu s inkluzivnim vrijednostima i principima inkluzivnog odgoja i obrazovanja, što ujedno ima i prevencijsku dimenziju.

class assistants ; practice problems

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

60-60.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

VI. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici

Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana ; Krupić, Dino ; Anić, Iva

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-085-8

Podaci o skupu

VI. znanstveno – stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici

predavanje

25.02.2016-27.02.2016

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija