crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 803022

Zbornik radova

Autori: Velki, Tena; Bačmaga, Ines; Juka, Ivana
Naslov: Vršnjačko zlostavljanje u osječkim školama i mjere prevencije
Izvornik: VI. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici / Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana ; Krupić, Dino ; Anić, Iva (ur.). - Osijek : Filozofski fakultet Osijek , 2016. 20-20 (ISBN: 978-953-314-085-8).
Skup: VI. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 25-27.02.2016.
Ključne riječi: zlostavljanje; prevencija; Osijek
Sažetak:
Dosadašnja istraživanja koja su se bavila problematikom vršnjačkog nasilja nisu jasno naglašavala razliku između nasilja i zlostavljanja. U ovom istraživanju mjereno je vršnjačko zlostavljanje uzimajući u obzir i odnos moći nasilnika i žrtve kao i namjeru počinjenog nasilnog ponašanja. Cilj istraživanja bio je ispitati pojavnost vršnjačkog zlostavljanja i dosadašnje mjere prevencije koje su poduzete u svrhu sprječavanja istog u osječkim školama. U istraživanju je sudjelovalo 496 učenika od petog do osmog razreda iz četiri osnovne škole (40, 3%dječaka). Dobni raspon kretao se od 10 do 15 godina(M=12, 49 ; SD=1, 81). Učenici su popunili Upitnik o vršnjačkom zlostavljanju(UVZ ; Velki, 2015). Rezultati istraživanja pokazali su da je u vršnjačko zlostavljanje bilo uključeno 37, 1%žrtava, 15, 9% nasilnika/žrtva, 3, 2%nasilnika, dok 43, 8% djece nije bilo uključeno u vršnjačko zlostavljanje. Najzastupljenije je verbalno zlostavljanje, dok najmanju razinu zastupljenosti ima seksualno zlostavljanje. 10% učenika je izjavilo da se u njihovim školama i razredima vršnjačko zlostavljanje događa češće nego kod drugih. 32, 5% učenika je izjavilo da se kod njih u posljednje dvije godine nije provodio niti jedan preventivni program za smanjenje vršnjačkog zlostavljanja. Učenici koji su naveli da se kod njih provodio preventivni program (67, 5%) najčešće navode da se radilo o UNICEF-ovom programu Stop nasilju (26, 7%) ili o nekom internom školskom programu (32, 6%). U programu su učenici najčešće sudjelovali tako da su slušali predavanja (50, 4%), sudjelovali na radionicama (18, 8%), razgovarali sa stručnim suradnicima (11, 1%) te gledali dokumentarne filmove (5, 4%). Učenici uglavnom navode da je uvedeni program pomogao smanjenju vršnjačkog zlostavljanja u manjoj mjeri (38, 9%) odnosno u većoj mjeri (7, 9%).
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: ENG
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Tena Velki (tvelki@foozos.hr), 27. Vel. 2016. u 14:49 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4