crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 803102

Zbornik radova

Autori: Duvnjak, Ivana; Milić, Marija; Jukić, Renata
Naslov: Percepcija nasilja preko interneta iz perspektive učenika i nastavnika
Izvornik: VI. znanstveno-stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici / Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana, Krupić, Dino, Anić, Iva (ur.). - Osijek : Filozofski fakultet Osijek , 2016. 16-16 (ISBN: 978-953-314-085-8).
Skup: VI. znanstveno-stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 25-27. 02. 2016.
Ključne riječi: percepcija; nasilje preko interneta; nastavnici; učenici
Sažetak:
Istraživanje je provedeno u okviru projekta "Safer Internet Centre Croatia – Making internet a good and safe place” (CEF-TC-2014- 1005) sufinanciranog od strane Europske unije. Cilj je bio ispitati percepciju nastavnika i učenika o nasilju preko interneta. U istraživanju je sudjelovalo 437 (48% ženskih) učenika šestih i osmih razreda osnovnih (n= 190) i drugih i četvrtih razreda srednjih škola (n = 247) i 172 nastavnika (84% ženskih). Učenici su imali između 11 i 20 godina (M=15, 0, SD=2, 23), a nastavnici između 24 i 63 godine (M=42, 4, SD=10, 30). Sudionici su davali procjene na Upitniku percepcije nasilja preko interneta (PNPI ; Šincek, Tomašić Humer, Duvnjak i Milić, 2015). Uspoređujući prosječni rezultat svih čestica između učenika osnovnih i srednjih škola te nastavnika dobivena je razlika u percepciji izraženosti nasilja preko interneta (F(600, 2)=67, 053, p<0, 001). Nastavnici percipiraju opisana ponašanja nasilnijima nego srednjoškolci. Za ogovaranje preko interneta 45% osnovnoškolaca i 55% srednjoškolaca smatra kako uopće nije ili gotovo nije nasilno ponašanje. Za gotovo trećinu opisa ponašanja učenici navode kako nisu sigurni jesu li navedena ponašanja nasilna ili nisu. Nastavnici procjenjuju kako su sva navedena ponašanja dosta ili izuzetno nasilna. Učenici određena ponašanja koja predstavljaju nasilje preko interneta ne percipiraju kao nasilje, dok nastavnici sva navedena ponašanja percipiraju kao nasilje. Dobiveni podaci ukazuju na važnost razvoja svijesti kod mladih da su neka ponašanja koja čine nasilna, iako ih ne doživljavaju takvima. Kod nastavnika visoke procjene svih navedenih ponašanja ukazuju na potrebu za diferenciranjem rizičnosti tih ponašanja kroz programe prevencije budući da ovako ekstremne procjene mogu rezultirati pretjeranim reakcijama prema učenicima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: ENG
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Daniela Šincek (dsincek@ffos.hr), 28. Vel. 2016. u 09:41 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4