Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Perception of the cyberbullying from pupils' and teachers' perspectives (CROSBI ID 632888)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija ; Jukić, Renata Perception of the cyberbullying from pupils' and teachers' perspectives // VI. znanstveno-stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici / Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana, Krupić, Dino, Anić, Iva (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 16-16

Podaci o odgovornosti

Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija ; Jukić, Renata

engleski

Perception of the cyberbullying from pupils' and teachers' perspectives

Istraživanje je provedeno u okviru projekta "Safer Internet Centre Croatia – Making internet a good and safe place” (CEF-TC-2014- 1005) sufinanciranog od strane Europske unije. Cilj je bio ispitati percepciju nastavnika i učenika o nasilju preko interneta. U istraživanju je sudjelovalo 437 (48% ženskih) učenika šestih i osmih razreda osnovnih (n= 190) i drugih i četvrtih razreda srednjih škola (n = 247) i 172 nastavnika (84% ženskih). Učenici su imali između 11 i 20 godina (M=15, 0, SD=2, 23), a nastavnici između 24 i 63 godine (M=42, 4, SD=10, 30). Sudionici su davali procjene na Upitniku percepcije nasilja preko interneta (PNPI ; Šincek, Tomašić Humer, Duvnjak i Milić, 2015). Uspoređujući prosječni rezultat svih čestica između učenika osnovnih i srednjih škola te nastavnika dobivena je razlika u percepciji izraženosti nasilja preko interneta (F(600, 2)=67, 053, p<0, 001). Nastavnici percipiraju opisana ponašanja nasilnijima nego srednjoškolci. Za ogovaranje preko interneta 45% osnovnoškolaca i 55% srednjoškolaca smatra kako uopće nije ili gotovo nije nasilno ponašanje. Za gotovo trećinu opisa ponašanja učenici navode kako nisu sigurni jesu li navedena ponašanja nasilna ili nisu. Nastavnici procjenjuju kako su sva navedena ponašanja dosta ili izuzetno nasilna. Učenici određena ponašanja koja predstavljaju nasilje preko interneta ne percipiraju kao nasilje, dok nastavnici sva navedena ponašanja percipiraju kao nasilje. Dobiveni podaci ukazuju na važnost razvoja svijesti kod mladih da su neka ponašanja koja čine nasilna, iako ih ne doživljavaju takvima. Kod nastavnika visoke procjene svih navedenih ponašanja ukazuju na potrebu za diferenciranjem rizičnosti tih ponašanja kroz programe prevencije budući da ovako ekstremne procjene mogu rezultirati pretjeranim reakcijama prema učenicima.

Perception; caberbullying; teachers; pupils

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

16-16.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

VI. znanstveno-stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici

Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana, Krupić, Dino, Anić, Iva

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-085-8

Podaci o skupu

VI. znanstveno – stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici

predavanje

25.02.2016-27.02.2016

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija