Perception of the cyberbullying from pupils' and teachers' perspectives (CROSBI ID 632888)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija ; Jukić, Renata
engleski
Perception of the cyberbullying from pupils' and teachers' perspectives
Istraživanje je provedeno u okviru projekta "Safer Internet Centre Croatia – Making internet a good and safe place” (CEF-TC-2014- 1005) sufinanciranog od strane Europske unije. Cilj je bio ispitati percepciju nastavnika i učenika o nasilju preko interneta. U istraživanju je sudjelovalo 437 (48% ženskih) učenika šestih i osmih razreda osnovnih (n= 190) i drugih i četvrtih razreda srednjih škola (n = 247) i 172 nastavnika (84% ženskih). Učenici su imali između 11 i 20 godina (M=15, 0, SD=2, 23), a nastavnici između 24 i 63 godine (M=42, 4, SD=10, 30). Sudionici su davali procjene na Upitniku percepcije nasilja preko interneta (PNPI ; Šincek, Tomašić Humer, Duvnjak i Milić, 2015). Uspoređujući prosječni rezultat svih čestica između učenika osnovnih i srednjih škola te nastavnika dobivena je razlika u percepciji izraženosti nasilja preko interneta (F(600, 2)=67, 053, p<0, 001). Nastavnici percipiraju opisana ponašanja nasilnijima nego srednjoškolci. Za ogovaranje preko interneta 45% osnovnoškolaca i 55% srednjoškolaca smatra kako uopće nije ili gotovo nije nasilno ponašanje. Za gotovo trećinu opisa ponašanja učenici navode kako nisu sigurni jesu li navedena ponašanja nasilna ili nisu. Nastavnici procjenjuju kako su sva navedena ponašanja dosta ili izuzetno nasilna. Učenici određena ponašanja koja predstavljaju nasilje preko interneta ne percipiraju kao nasilje, dok nastavnici sva navedena ponašanja percipiraju kao nasilje. Dobiveni podaci ukazuju na važnost razvoja svijesti kod mladih da su neka ponašanja koja čine nasilna, iako ih ne doživljavaju takvima. Kod nastavnika visoke procjene svih navedenih ponašanja ukazuju na potrebu za diferenciranjem rizičnosti tih ponašanja kroz programe prevencije budući da ovako ekstremne procjene mogu rezultirati pretjeranim reakcijama prema učenicima.
Perception; caberbullying; teachers; pupils
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
16-16.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
VI. znanstveno-stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana, Krupić, Dino, Anić, Iva
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-314-085-8
Podaci o skupu
VI. znanstveno – stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
predavanje
25.02.2016-27.02.2016
Osijek, Hrvatska