crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 805285

Zbornik radova

Autori: Nikčević-Milković, Anela; Rukavina, Maja; Jerković, Ana
Naslov: STANJE, PROBLEMI I POTREBE RADA S DAROVITIM UČENICIMA U OSNOVNIM ŠKOLAMA U REPUBLICI HRVATSKOJ
( STATUS, PROBLEMS AND NEEDS WORKING WITH TALENTED PUPILS IN PRIMARY SCHOOLS IN CROATIA )
Izvornik:
Skup: Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 25. i 26.02.2016.
Ključne riječi: daroviti i talentirani učenici; stanje; problemi i potrebe rada s darovitim učenicima u osnovnim školama; Upitnik o stanju i potrebama rada s darovitim učenicima
( gifted and talented students; the state; problems and needs of gifted pupils in primary schools; questionnaire on the status and needs of gifted students )
Sažetak:
U radu je konstruiran Upitnik za ispitivanje stanja i potreba rada s darovitim i talentiranim učenicima. Upitnikom je ispitano stanje i potrebe rada s darovitim učenicima u osnovnim školama Republike Hrvatske među 378 učitelja razredne nastave i nastavnika predmetne nastave svih profila. Faktorskom analizom upitnika dobivena su tri faktora: 1) Posebni programi, oblici i metode rada s darovitim učenicima, 2) Neposredni rad i poticanje darovitih učenika od strane učitelja/nastavnika, stručno usavršavanje i društvena briga o darovitima, 3) Identifikacija i usmjeravanje darovitih učenika. Zatim su ispitani rezultati na navedena tri faktora s obzirom na različite kategorije učitelja/nastavnika s obzirom na: a) tri različite regije Republike Hrvatske, b) različitog profila, c) različitih godina staža i d) različitog obrazovanja o darovitima. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji/nastavnici u osnovnim školama s obzirom na regiju Hrvatske statistički značajno više koriste posebne programe, oblike i metode rada u južnoj i srednjoj regiji Hrvatske u odnosu na sjevernu. U srednjoj i sjevernoj regiji Hrvatske u odnosu na južnu učitelji/nastavnici statistički značajno više neposredno rade i potiču darovite učenike, žele se stručno usavršavati u radu s njima te prepoznaju potrebu sustavne brige o darovitima na različitim društvenim razinama. Rezultati na faktoru identifikacije darovitih učenika najniži su među učiteljima/nastavnicima, što ne čudi jer je to prije svega posao stručnih suradnika, oni su statistički značajno veći u južnoj i srednjoj regiji Hrvatske u odnosu na sjevernu. Svi profili nastavnika s darovitim učenicima statistički značajno najviše rade posebne programe, oblike i metode rada, zatim neposredno rade i potiču darovite, žele stručno usavršavanje i smatraju da je briga o darovitima potrebna na svim društvenim razinama. Najmanje sudjeluju u identifikaciji darovitih učenika. Sve kategorije učitelja/nastavnika s obzirom na godine staža, kao i s obzirom na obrazovanje o darovitima statistički značajno najviše provode posebne programe, oblike i metode rada s darovitima, zatim neposredno rade s njima i potiču ih, žele stručno usavršavanje u radu s njima te smatraju da je briga o darovitima potrebna na svim društvenim razinama, a najmanje sudjeluju u njihovoj identifikaciji. Skrb o darovitim učenicima u Republici Hrvatskoj još uvijek nije na zadovoljavajućoj razini, a u radu se daju neke smjernice za unapređenje sustava.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Nije objavljen
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Anela Nikčević Milković (amilkovic@unizd.hr), 10. Ožu. 2016. u 18:30 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4