Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

ŠKOLSKI USPJEH MLAĐIH ADOLESCENATA: VAŽNOST ULOGE OSOBNIH I OBITELJSKIH ČIMBENIKA (CROSBI ID 226587)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Macuka, Ivana ; Burić, Irena ŠKOLSKI USPJEH MLAĐIH ADOLESCENATA: VAŽNOST ULOGE OSOBNIH I OBITELJSKIH ČIMBENIKA // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 24 (2015), 4; 487-507. doi: 10.5559/di.24.4.02

Podaci o odgovornosti

Macuka, Ivana ; Burić, Irena

hrvatski

ŠKOLSKI USPJEH MLAĐIH ADOLESCENATA: VAŽNOST ULOGE OSOBNIH I OBITELJSKIH ČIMBENIKA

Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi zaseban doprinos različitih dimenzija temperamenta (samokontrole, pozitivne i negativne afektivnosti), emocionalne regulacije, problema u prilagodbi (internaliziranih i eksternaliziranih problema) te percepcije roditeljskog ponašanja majki i očeva (emocionalnosti, prihvaćanja i odbacivanja) u objašnjenju školskog uspjeha učenika. Istraživanjem je obuhvaćeno 553 djece (275 učenica i 278 učenika) prosječne dobi 13 godina. Provedbom hijerarhijske regresijske analize na uzorku dječaka utvrđeno je da temperament, emocionalna regulacija i kontrola te roditeljsko ponašanje ostvaruju značajne samostalne doprinose objašnjenju varijabiliteta školskog uspjeha dječaka. Bolji školski uspjeh postižu dječaci koji su podložniji ljutnji, manje bojažljivi, efikasnije reguliraju vlastite emocije te percipiraju da ih majke i očevi više prihvaćaju. Na poduzorku djevojčica jedino je emocionalna regulacija i kontrola imala značajan i pozitivan doprinos objašnjenju školskog uspjeha ; djevojčice koje uspješnije reguliraju vlastite emocije su uspješnije u školi.

školski uspjeh ; temperament ; emocionalna regulacija ; problemi u prilagodbi ; roditeljsko ponašanje

nije evidentirano

engleski

School success of early adolescents: the role of personal and family determinants

nije evidentirano

school success ; temperament ; emotion regulation ; adjustment problems ; parental behavior

nije evidentirano

Podaci o izdanju

24 (4)

2015.

487-507

objavljeno

1330-0288

10.5559/di.24.4.02

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost