crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 809624

Zbornik radova

Autori: Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Naslov: Školska fobija
( School phobia )
Izvornik:
Skup: Državni stručni skup AZOO za ravnatelje oš RH: „Organizacija rada škole – uloge i odgovornosti“
Mjesto i datum: Vodice, Hrvatska, 15. - 18. 03. 2016.
Ključne riječi: školska fobija; odbijanje škole; separacijska anksioznost; škola; roditelji; djeca
( school phobia; school refusal; separation anxiety; school; parents; children )
Sažetak:
Školska je fobija razvojno neprimjerena tjeskoba praćena pretjeranim strahom, nećkanjem i brigom školarca koji doživljava stres prilikom odlaska u školu i odvajanja od roditelja. Dijete odbija odlaske u školu ponajprije zbog straha od separacije od njemu važnih osoba za koje je emocionalno vezano, što mu uzrokuje znatne teškoće u akademskom i socijalnom funkcioniranju. Do ove sveobuhvatne definicije došlo se istraživanjima školskog apsentizma koja su počela potkraj 19. stoljeća pa do suvremenijih studija o odbijanju škole iz druge polovice 20. stoljeća. Istraživači su postupno proširivali objašnjenja učeničkih izostanaka s delinkventne i asocijalne komponente na psihoneurotsku. Uz nove spoznaje iz razvojne psihopatologije zaključili su da odbijanje škole nastaje i zbog poremećaja u privrženosti u odnosu primarni skrbnik – dijete: tj. djeca koja odbijaju školu potječu iz obitelji u kojima postoji prevelika povezanost između njih i primarnog skrbnika, najčešće majke. Uz majčinu prezaštitničku funkciju autori su u kliničkim slučajevima ustanovili majčinu nekonzistentnost u ponašanju, podupiranje dječje ovisnosti, očevu krutost, kontrolu ili pasivnost. Simptomi školske fobije su mnogobrojni, kao što su i njihove kombinacije raznolike. To znači da je fobični strah od škole iznimno kompleksan fenomen pri čemu je osim komorbiditeta važno uzeti u obzir i individualne kontekstualne varijable. Sve to školsku fobiju čini zahtjevnom za analizu i tretman, posebice ako je riječ o kroničnom odbijanju škole koje traje dulje od jedne kalendarske godine.
Vrsta sudjelovanja: Pozvano
Vrsta prezentacije u zborniku: Nije objavljen
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Aleksandra Mindoljević Drakulić (aleksandra.mindoljevic@gmail.com), 14. Tra. 2016. u 10:23 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4