crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 810234

Časopis

Autori: Popčević, Klara; Ivšac Pavliša, Jasmina; Bohaček, Ana-Marija; Šimleša, Sanja; Bašić, Beti
Naslov: Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma
( Evidence-based interventions for autism spectrum disorder )
Izvornik: Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 52 (2016); 100-113
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: poremećaj iz spektra autizma ; intervencije kod poremećaja iz spektra autizma ; znanstveno utemeljene intervencije ; funkcionalna komunikacija
( autism spectrum disorder ; interventions for autism spectrum disorder ; evidence based interventions ; functional communication )
Sažetak:
Poremećaj iz spektra autizma (PSA) sve je prisutniji neurorazvojni poremećaj koji dobiva značaj društvenog pitanja koje se pokušava riješiti na nacionalnoj i lokalnoj razini (pitanje probira, dijagnostike i intervencije kod PSA). Sustav prepoznavanja sve je učinkovitiji, a i sami roditelji i stručnjaci koji su u kontaktu s djecom rane dobi ranije no prije prepoznaju znakove PSA. Slijedom navedenog, danas su sve brojnija djeca koju valja uključiti u intervencijske programe. PSA je prvenstveno poremećaj kod kojeg su značajno narušene sociokognitivne sposobnosti što se odražava u komunikacijskim i interakcijskim obilježjima iste djece te u njihovom ponašanju. Ne postoji općeprihvaćena i jedinstvena intervencija za djecu i osobe s PSA-om. Zbog složenosti samog poremećaja i izazova koje PSA postavlja pred društvo (npr. uključivanje u dječje vrtiće, oblik stručne podrške i obrazovanja) u brojnim državama osmišljene su atraktivne intervencije koje se promoviraju na entuzijastičan način, a istodobno su kontroverzne u smislu znanstvene utemeljenosti. Cilj rada je prikazati i naglasiti kvalitetu onih intervencija koje su se temeljem rezultata znanstvenih istraživanja pokazale znanstveno utemeljenima. Podrška za djecu s PSA zahtijeva interdisciplinarnu suradnju, a stručnjaci su odgovorni provoditi i zagovarati isključivo one intervencije o čijoj učinkovitosti postoje dostatni dokazi.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/161504
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma
Upisao u CROSBI: Sanja Šimleša (sanja.simlesa@erf.hr), 18. Tra. 2016. u 16:06 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4