crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 810272

Rad u postupku objavljivanja

Autori: Herceg, Valentina; Šimleša, Sanja; Cepanec, Maja
Naslov: Razumijevanje emocija i socijalnih odnosa u djece predškolske dobi
( Understanding of emotions and social relations in preschool children )
Izvornik: Suvremena psihologija (1331-9264) (2016)
Status rada: Poslan
Ključne riječi: emocije; socijalni odnosi; predškolska djeca; izvještaji
( emotions; social relations; preschool children; reports )
Sažetak:
Emocije imaju važnu ulogu u svim područjima dječjeg razvoja uključujući razvoj samopoštovanja, socijalno funkcioniranje i akademsku izvedbu. U većini istraživanja dječje razumijevanje emocija ispituje se pomoću njihovog točnog imenovanja i prepoznavanja putem izraza lica i zadanog konteksta. Cilj ovog rada bio je ispitati razumiju li predškolska djeca koncepte različitih emocija i socijalnih odnosa na temelju njihovih izvještaja o njima te postoje li razlike u razumijevanju istih ovisno o nekim sociodemografskim obilježjima obitelji. Uzorak sudionika činilo je 60 djece urednog razvoja u dobi od 5 i 6 godina. U istraživanju su se koristile određene čestice preuzete iz mjernog instrumenta ADOS-2 (The Autism Diagnostic Observation Schedule, Second Adition). Podatci su prikupljeni pomoću polustrukturiranog intervjua u kojem se sudioniku postavljaju potanja vezana uz socijalne odnose i emocije (zadatci: Emocije, Socijalne teškoće i smetnje, Prijatelji, veze i brak, Usamljenost). Rezultati su pokazali da predškolska djeca najbolje razumiju koncept emocije straha, zatim sreće, ljutnje, zadovoljstva i opuštenosti, tuge te naposljetku usamljenosti. Što se tiče koncepta socijalnih odnosa, sva predškolska djeca pokazala su razvijeno razumijevanje koncepta prijateljstva, dok su nešto lošiji bili u razumijevanju koncepta veza te naposljetku braka. Nadalje, nisu utvrđene statistički značajne razlike niti na jednoj procijenjenoj varijabli ovisno o spolu sudionika, obrazovanju majki sudionika te broju braće i sestara u obitelji.
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Sanja Šimleša (sanja.simlesa@erf.hr), 18. Tra. 2016. u 20:48 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4