crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 811405

Časopis

Autori: Vlah, Nataša; Perger, Sandra
Naslov: Povezanost vršnjačkog nasilja s percipiranom školskom klimom kod učenika osnovne škole
( Corelation Between the Comited and Suffered Peer Violence, and the Perceived School Climate in Primary School )
Izvornik: Kriminologija & socijalna integracija : časopis za kriminologiju, penologiju i poremećaje u ponašanju (1330-2604) 22 (2014), 1; 1-25
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: nastavnici; prevencija; školska klima; škola; vršnjačko nasilje
( bullyng; per violence; prevention; school; school climate; teachers )
Sažetak:
Cilj rada je analizirati doprinos nekih elemenata školske klime na činjenje i doživljavanje vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi. U istraživanju je sudjelovalo 147 učenika od četvrtih do osmih razreda jedne osnovne škole (45, 6% učenica), prosječno starih 12 godina koji su, nakon pribavljenog informiranog pristanka njihovih roditelja, ispunjavali integralni upitnik sastavljen od Olweusovog upitnika (1998), Upitnik nasilnik / žrtva, adaptirane Skale percipirane sigurnosti u školi (Buljan Flander, Durman Marijanović i Ćorić Špoljar, 2007) i Skale školske klime i sukoba u školi (Puzić, Baranović i Doolan, 2011). Provedene su deskriptivna, korelacijska i regresijska analiza. 17, 7% učenika vršilo je vršnjačko nasilje nad drugima učenicima ponekad, često ili gotovo uvijek te je 20, 4% učenika sustavno, opetovano i često doživjelo vršnjačko nasilje od strane drugih učenika u posljednjih nekoliko mjeseci. Vršnjačko nasilje češće čine dječaci i stariji učenici, kao i učenici koji više percepiraju destruktivne međuljudske odnose između učenika u školi. Vršnjačko nasilje češće doživljavaju mlađi učenici i učenici koji više percipiraju da je škola nesigurno mjesto. Autori predlažu da škola uz podršku lokalne zajednice pokrene i provodi preventivni program vršnjačkog nasilja s ciljem stvaranja konstruktivnih i prosocijalnih odnosa među učenicima te osiguravanja osjećaja sigurnosti za sve, a osobito za mlađe učenike.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija,Pedagogija
Puni text rada: 811405.Povezanost_vrnjakog_nasilja_s_percipiranom_kolskom_klimom_kod_uenika_osnovne_kole.pdf (tekst priložen 25. Tra. 2016. u 11:32 sati)
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: DA
Google Scholar: Povezanost vršnjačkog nasilja s percipiranom školskom klimom kod učenika osnovne škole
Upisao u CROSBI: Nataša Vlah (natasa.vlah@ufri.hr), 25. Tra. 2016. u 11:32 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4