Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Psihologija pisanja - određenje područja, motivacija, samoregulacija, poučavanje, metode istraživanja, esejsko ispitivanje (CROSBI ID 227400)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Nikčević-Milković, Anela Psihologija pisanja - određenje područja, motivacija, samoregulacija, poučavanje, metode istraživanja, esejsko ispitivanje // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 1-2; 125-145

Podaci o odgovornosti

Nikčević-Milković, Anela

hrvatski

Psihologija pisanja - određenje područja, motivacija, samoregulacija, poučavanje, metode istraživanja, esejsko ispitivanje

Pisanje kao stvaranje teksta vrlo je kompleksna i kognitivno zahtjevna aktivnost. Zbog toga je potrebno usvojiti brojne strategije i tehnike pisanja te razviti samoregulaciju pisanja. Djeca najprije usvajaju grafomotoričku komponentu pisanja, ali se vrlo rano javlja i potreba i motivacija za pisanje kao stvaranje teksta. U usvajanju pismenog izražavanja vrlo važnu ulogu imaju roditelji, odgojitelji, a ponajviše nastavnici koji su u poučavanju pisanja najučinkovitiji ukoliko koriste interakcijski pristup. Zadatak nastavnika je razviti samoregulaciju procesa pisanja, a model koji najbolje to objašnjava je socijalno-kognitivni model pisanja Zimmermana i Risenberga (1997). U radu je dat presjek dominantnih načina istraživanja procesa stvaralačkog pisanja te osvrt na esejsko ispitivanje. Aktualizirana je recentna tema pisanja rukom nasuprot pisanju suvremenim tehnologijama koja je jako važna kako fundamentalno za kognitivni i jezični razvoj djece, tako i za obrazovnu praksu poučavanja pisanja.

pisanje i pismeno izražavanje ; samoregulacija pisanja ; metode istraživanja pisanja ; esejsko ispitivanje ; pisanje rukom i suvremenim tehnologijama

nije evidentirano

engleski

Psychology writing - definition of areas, motivation, self-regulation, teaching, research methods, essay-examining

nije evidentirano

writing and written expression ; self-regulation writing ; research methods of writing ; essay examination ; handwriting and modern technologies

nije evidentirano

Podaci o izdanju

157 (1-2)

2016.

125-145

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Psihologija