Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Psihologija pisanja kao suvremeno obrazovno područje (predavanje) - Anela Nikčević-Milković (CROSBI ID 634434)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Nikčević-Milković, Anela Psihologija pisanja kao suvremeno obrazovno područje (predavanje) - Anela Nikčević-Milković. 2016

Podaci o odgovornosti

Nikčević-Milković, Anela

hrvatski

Psihologija pisanja kao suvremeno obrazovno područje (predavanje) - Anela Nikčević-Milković

Pisanje je vrlo kompleksna, kognitivno i motivacijski jako zahtjevna aktivnost u čijoj su osnovi složeni psihološki procesi. Uspješnost procesa pisanja koja se najčešće mjeri kroz kvalitetu napisanih tekstova rezultat je integracije kognitivnih, metakognitivnih, motivacijskih, emocionalnih i kontekstualnih čimbenika, koji se danas istražuju složenom metodologijom kombinirajući različite kvantitativne i kvalitativne pristupe. Područje psihologije pisanja istražuje se od 80-ih godina 20. stoljeća u okviru kognitivne psihologije i psihologije obrazovanja, naravno, kako bi se bolje razumjelo, ali i u cilju uspješnijeg poučavanja pojedinaca na putu postizanja njihove stručnosti ili ekspertnosti. Iako je ovo psihologijsko područje široko te interdisciplinarno, ponajprije s jezikoslovnim područjima, ono ima svoje razvojne i obrazovne aspekte, naglasak će u u ovom izlaganju biti na obrazovnim aspektima psihologije pisanja. Izlaganje će obuhvatiti sljedeće naslove: Osnovne odrednice pisanja kao psihološkog fenomena, Kognitivni, motivacijski i emocionalni aspekti pisanja, Pristupi poučavanju pisanja kao stvaranja teksta, Samoregulacija procesa pisanja, Razvojni aspekti pisanja, Interindividualne razlike u pisanju, Klasično pisanje i pisanje suvremenim tehnologijama te Važnost pisanja u obrazovnom kontekstu. Cilj ovog izlaganja je zainteresirati stručnu publiku za psihologijsko područje pisanja, podučiti ih o suvremenim konstruktima psihologije obrazovanja te ih potaknuti na intenzivniji razvoj pisanja kod njihovih učenika suvremenim pristupima poučavanja pisanja u okviru socijalno-konstruktivističke paradigme učenja usmjerene na učenika te metodom modeliranja, kojom se odgovornost kompetentnog pisanja postupno prenosi s nastavnika na učenika. Pisanje je osnovna ili generativna intelektualna sposobnost pojedinca, važna za razvoj mišljenja, koja je uz čitanje i matematičke sposobnosti osnovni preduvjet formalnog obrazovanja, ali i danas prijeko potrebnog cjeloživotnog učenja. Empirijski podaci i praktične spoznaje pokazuju nam da je pisanje najteža jezična djelatnost učenika te da zbog toga, ali i drugih razloga, učenici nemaju zadovoljavajuće rezultate u ovom području, da intrinzična motivacija i zainteresiranost za čitanje i pisanje padaju tijekom godina školovanja i odrasle dobi te da ženski rod pokazuje bolje rezultate u svim jezikoslovnim područjima u odnosu na muški.

psihologija pisanja; obrazovni aspekti pisanja; suvremeni pristupi poučavanju pisanja; socijalno-konstruktivistička paradigma učenja; pisanje kao generativna sposobnost pojedinca

nije evidentirano

engleski

Psychology of writing as a modern field of education (lecture)

nije evidentirano

psychology of writing; educational aspects of writing; contemporary approaches to teaching writing; social-constructivist paradigm of learning; writing as a generative capacity of the individual

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Stručni skup za učitelje i nastavnike Hrvatskoga jezika Istarske županije

predavanje

23.03.2016-23.03.2016

Pazin, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija