crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 813901

Zbornik radova

Autori: Tomljenović, Zlata
Naslov: Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture
( Ecological thinking - learning new values through visual arts education )
Izvornik: Ecology in context of broader social change
Skup: Ecology in context of broader social change
Mjesto i datum: Rakičan, Slovenija, 31.1.-1.4. 2016.
Ključne riječi: ekologija; ekološko mišljenje; ekološka umjetnost; holistički pristup učenju i poučavanju; održivi razvoj; nastava likovne kulture
( ecology; ecological thinking; ecological art; holistic approach to learning and teaching; sustainable development; visual arts education )
Sažetak:
U članku se razmatra mogućnost obogaćivanja nastave likovne kulture kroz istraživanje ekoloških izazova i razvoj ekološkog mišljenja. Izvođenje nastave likovne kulture treba biti u skladu sa suvremenim zahtjevima recipijenata, njihovim potrebama i interesima. Ovaj cilj može se ostvariti kroz uporabu suvremenih, interaktivnih, humanističkih pristupa odgoju i obrazovanju, koji uključuju razvoj sustava vrijednosti, kritičkog mišljenja i odgovornijeg odnosa prema prirodi i društvu u kojem živimo. U radu se također razmatraju poveznice između održivog razvoja, ekologije, prirode i likovne umjetnosti. Razvoj ekološkog mišljenja preduvjet je za usvajanje pozitivnih stavova prema prirodi i životnom okolišu. U nastavi likovne kulture ono se može razvijati kroz razgovor o ulozi likovne umjetnosti i umjetnosti općenito u kontekstu postojećih društvenih i ekoloških određenja, kroz uporabu vizualnog mišljenja i likovno izražavanje, kroz razvoj likovnog i estetskog senzibiliteta, što rezultira restrukturiranjem odnosno stvaranjem novih emocionalnih i etičkih struktura koje uključuju intuiciju, empatiju, potrebu za oplemenjivanjem prostora u kojem se živi i mijenjanjem kvalitete svakodnevnog života nabolje. Dugoročno, integracija nastavnoga sadržaja održivog razvoja i nastave likovne kulture trebala bi rezultirati trajnom promjenom odnosa čovjeka prema prirodi i jačanjem njegovog ekološkog senzibiliteta.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: hrv
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
Puni text rada: 813901.Tomljenovic_Ekolosko_misljenje.docx (tekst priložen 5. Svi. 2016. u 08:45 sati)
Upisao u CROSBI: Zlata Tomljenović (zlata.tomljenovic@uniri.hr), 5. Svi. 2016. u 08:45 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4