Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

A comparative study of standpoints on cooperation in social conflicts among Bosnian, Croatian and Paksitani teachers (CROSBI ID 227812)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Vejo, Edina ; Vlah, Nataša ; Durmić, Azemina A comparative study of standpoints on cooperation in social conflicts among Bosnian, Croatian and Paksitani teachers // Znakovi vremena, 17 (2014), 65-66; 115-128

Podaci o odgovornosti

Vejo, Edina ; Vlah, Nataša ; Durmić, Azemina

engleski

A comparative study of standpoints on cooperation in social conflicts among Bosnian, Croatian and Paksitani teachers

Cilj rada je bio komparativno analizirati stavove prema kooperaciji u socijalnim sukobima između bosanskih, hrvatskih i pakistanskih učitelja. Uzorak istraživanja se sastojao od tri poduzorka. Prvi poduzorak činili su učitelji iz Rijeke (N = 155 ; dob M = 40 godina ; 96% ženskog spola). Drugi poduzorak činili su učitelji iz Bosne i Hercegovine i to učitelji iz centralnih gradova Zenice i Kaknja (N = 107 ; dob M = 45 godina ; 66% ženskog spola. Treći poduzorak obuhvatio je 100 učitelja iz Pakistana, Peshawarcity blizu granice sa Afganistanom (N = 100 ; dob M = 40 godina ; 79% ženskog spola). Primjenjena je Skala za mjerenje stavova o obrascima ponašanja u socijalnim sukobima (Vlah, 2010). Podaci su prikupljeni tokom 2012. godine, a u Pakistanu uz podršku i pomoć NGO NIDA. Obrada informacija je učinjena deskriptivnom analizom, univarijantnom analizom uz Scheffe post hoc test i diskriminativnom analizom. Razlikovanje je utvrđeno u dvije dimenzije. Prvo, učitelji iz Bosne i Hercegovine i Hrvatske više iskazuju demokratičnost u sukobima od svojih kolega u Pakistanu. Drugo, učitelji Hrvatskoj prihvaćaju alternativnost u rješavanju sukoba dok učitelji u Bosni i Hercegovini ne prihvaćaju takvu mogućnost u rješavanju sukoba pri čemu su učitelji u Pakistanu neutralni u odnosnu na alternativnost u rješavanju sukoba. Razloge ovakvih rezultata možemo potražiti u kulturnim specifičnostima i zajedničkoj povijesti, teritorijalnoj bliskosti/udaljenosti odnosno evropskom civilizacijskom pripadanju/nepripadanju. Istraživanje je otvorilo niz pitanja i podstaklo na dodatnu afirmaciju potrebe provođenja kros-kulturalnih istraživačkih projekata i potrebu vrlo suptilne interpretacije rezultata takvih istraživanja.

comparative study; conflict management; social epistemology

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

17 (65-66)

2014.

115-128

objavljeno

1512-5416

2303-6826

Povezanost rada

Sociologija, Psihologija, Pedagogija