crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 813949

Časopis

Autori: Vejo, Edina; Vlah, Nataša; Durmić, Azemina
Naslov: Komparativna studija stavova prema kooperaciji u socijalnim sukobima između bosanskih, hrvatskih i pakistanskih učitelja
Izvornik: Znakovi i vremena (1512-5416) 17 (2014), 65-66; 115-128
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: komparativna studija; upravljanje sukobima; socijalna epistemiologija
Sažetak:
Cilj rada je bio komparativno analizirati stavove prema kooperaciji u socijalnim sukobima između bosanskih, hrvatskih i pakistanskih učitelja. Uzorak istraživanja se sastojao od tri poduzorka. Prvi poduzorak činili su učitelji iz Rijeke (N = 155 ; dob M = 40 godina ; 96% ženskog spola). Drugi poduzorak činili su učitelji iz Bosne i Hercegovine i to učitelji iz centralnih gradova Zenice i Kaknja (N = 107 ; dob M = 45 godina ; 66% ženskog spola. Treći poduzorak obuhvatio je 100 učitelja iz Pakistana, Peshawarcity blizu granice sa Afganistanom (N = 100 ; dob M = 40 godina ; 79% ženskog spola). Primjenjena je Skala za mjerenje stavova o obrascima ponašanja u socijalnim sukobima (Vlah, 2010). Podaci su prikupljeni tokom 2012. godine, a u Pakistanu uz podršku i pomoć NGO NIDA. Obrada informacija je učinjena deskriptivnom analizom, univarijantnom analizom uz Scheffe post hoc test i diskriminativnom analizom. Razlikovanje je utvrđeno u dvije dimenzije. Prvo, učitelji iz Bosne i Hercegovine i Hrvatske više iskazuju demokratičnost u sukobima od svojih kolega u Pakistanu. Drugo, učitelji Hrvatskoj prihvaćaju alternativnost u rješavanju sukoba dok učitelji u Bosni i Hercegovini ne prihvaćaju takvu mogućnost u rješavanju sukoba pri čemu su učitelji u Pakistanu neutralni u odnosnu na alternativnost u rješavanju sukoba. Razloge ovakvih rezultata možemo potražiti u kulturnim specifičnostima i zajedničkoj povijesti, teritorijalnoj bliskosti/udaljenosti odnosno evropskom civilizacijskom pripadanju/nepripadanju. Istraživanje je otvorilo niz pitanja i podstaklo na dodatnu afirmaciju potrebe provođenja kros-kulturalnih istraživačkih projekata i potrebu vrlo suptilne interpretacije rezultata takvih istraživanja.
Izvorni jezik: ENG
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Komparativna studija stavova prema kooperaciji u socijalnim sukobima između bosanskih, hrvatskih i pakistanskih učitelja
Upisao u CROSBI: Nataša Vlah (natasa.vlah@ufri.hr), 5. Svi. 2016. u 10:46 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4