crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 815150

Zbornik radova

Autori: Romstein, Ksenija; Velki, Tena
Naslov: Identifikacija djece s ADHD-om u osnovnoj školi: primjenjivost samoprocjene i mogućnost jačanja socijalnih vještina u kontekstu odgojno-obrazovne stvarnosti
( Identification of children with ADHD in primary schools: applicability of self-assessment and a possibility of strenghtening social skills in the context of educational reality )
Izvornik: Zbornik sažetaka / Bukvić, Zlatko (ur.). - Varaždin : Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske , 2016. 31 (ISBN: 978-953-58871-0-2).
Skup: Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum: Varaždin, Hrvatska, 28-30.04.2016.
Ključne riječi: ADHD; interakcija; socijalne vještine; vršnjačko isključivanje
( ADHD; interaction; social skills; peer exclusion )
Sažetak:
Postojeća praksa jačanja socijalnih vještina kod djece s ADHD-om, kada i postoji, tada je uglavnom usmjerena na one učenike koji imaju formalno utvrđen ADHD, dok se o djeci koja su izložena čimbenicima rizika za razvoj ADHD-a ne daje gotovo nikakva pozornost. Kada se govori o čimbenicima rizika za razvoj ADHD-a tada se u prvome redu misli na snižene socijalne vještine i nemogućnost samoregulacije vlastita ponašanja u skladu s očekivanjima u kontekstu odgojno- obrazovne institucije. Takva djeca doživljavaju vršnjačko odbacivanje i konstantni osjećaj neuspjeha čime se generira zatvoreni krug vlastita neuspjeha i socijalne isključenosti.Kako bi se saznalo postoje li djeca koja, prema kriterijima samoprocjene, imaju izražene simptome ADHD-a, provedeno je istraživanje u kojemu je sudjelovao 501 učenik (254 dječaka i 247 djevojčica) iz 6 osnovnih škola na području Osječko-baranjske i Brodsko- posavske županije. Pokazalo se kako 24% učenika prema kriterijima samoprocjene ima simptome ADHD-a koji su kompatibilni s kriterijima navedenim u DSM-V priručniku. To su impulzivno reagiranje, nepažnja i hiperaktivnost. Problemi u odnosima s vršnjacima koja ta djeca imaju su izloženost vršnjačkom nasilju (verbalnom, tjelesnom i elektronskom). Odnosno, djeca koja su suspektna na postojanje ADHD-a su češće žrtve vršnjačkog nasilja nego počinitelji. Stoga se postavlja pitanje mogućnosti dizajniranja programa jačanja socijalnih kompetencija i uključivanja djece kojoj je to potrebno u odnosu na percepciju vlastita ponašanja i kvalitete relacija s okruženjem. Također, nameće se pitanje etike istraživanja u kojoj je princip anonimnosti iznad principa dječje dobrobiti u smislu ukazivanja na problem i mogućnost promjene interpersonalnih relacija u djetetovu proksimalnom okruženju.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Tena Velki (tvelki@foozos.hr), 11. Svi. 2016. u 13:46 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4