Pregled bibliografske jedinice broj: 815295

Autori: Gergorić, Anita; Reić Ercegovac, Ina
Naslov: Izvannastavne glazbene aktivnosti u osnovnoj školi: aktualno stanje i mogućnosti unaprjeđenja
( Extracurricular Music Activities in Elementary Schools: Current Situation and Possibilities of Improvement )
Izvornik: 8. Međunarodni muzikološki skup "Iz istarske glazbene riznice" Glazbe Jadrana - identitet, utjecaji i tradicije / Ivana Paula Gortan-Carlin (ur.). - Novigrad : Katedra Čakavskog sabora za glazbu Novigrad , 2016. 1-1 (ISBN: 978-953-95972-3-6).
Skup: 8. Međunarodni muzikološki skup "Iz istarske glazbene riznice" Glazbe Jadrana - identitet, utjecaji i tradicije
Mjesto i datum: Novigrad, Hrvatska, 6.-7. 5. 2016.
Ključne riječi: izvannastavne glazbene aktivnosti; pozitivan učinak izvannastavnih glazbenih aktivnosti; stavovi učitelja; kompetentnost učitelja; glazbeni interesi; osnovna škola
( extracurricular music activities; positive effect of extracurricular music activities on students; teacher attitudes; teacher competences; music interests; elementary school )
U radu se razmatraju postojeći oblici provedbe izvannastavnih glazbenih aktivnosti u osnovnoj školi te mogućnosti njihovog obogaćivanja s osvrtom na ulogu nastavnika u planiranju i provođenju glazbenih INA. Stoga je provedeno istraživanje na uzorku učitelja glazbene kulture iz osam hrvatskih županija (N= 191) kako bi se ispitala zastupljenost glazbenih INA, te istražile neke značajke njihove realizacije i mogućnosti unaprjeđenja. U skladu s postavljenim ciljem definirani su problem istraživanja koji su se odnosili na: ispitivanje zastupljenosti različitih oblika glazbenih INA u osnovnoj školi, ispitivanje učinaka glazbenih INA na učenike, ispitivanje kompetentnosti učitelja za provođenje glazbenih INA te ispitivanje stavova učitelja o postojećim i uvođenju novih glazbenih INA. Primijenjen je instrument konstruiran za potrebe ovoga istraživanja koji se sastojao od dva dijela. Prvi dio uključivao je osnovne sociodemografske podatke o učiteljima te pitanja otvorenog tipa kojima su se prikupili podaci o trenutnom stanju provođenja glazbenih INA. Drugi dio Upitnika sastojao se od niza tvrdnji koje se odnose na učinak glazbenih INA na učenike, stavove učitelja prema mogućnostima unaprjeđenja glazbenih INA u školi te njihovom interesu i kompetencijama za provođenje glazbenih INA. Uz svaku tvrdnju bila je ponuđena skala od pet stupnjeva na kojoj su sudionici procjenjivali stupanj slaganja s tvrdnjama. Rezultati su potvrdili interes učitelja za uvođenjem novih oblika glazbenih aktivnosti u osnovnoj školi. Pri tome je utvrđena značajna povezanost između procjene pozitivnog učinka glazbenih INA na učenike i samoprocjene kompetentnosti učitelja za provođenje glazbenih INA. Konačno, utvrđena je i značajna povezanost između motiviranosti nastavnika za neposredan rad u glazbenim INA, vremena provedenog u radu u glazbenim INA, te zadovoljstva ukupnom realizacijom glazbenih INA u školi. Rezultati su interpretirani u kontekstu postojećih spoznaja o mogućnostima realizacije glazbenih INA u osnovnoj školi, i to s obzirom na njihovu ulogu u razvoju učenika, kompetentnost i interes učitelja te značajke školskog kurikuluma.
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Kategorija: Stručni
Psihologija,Pedagogija