Izvannastavne glazbene aktivnosti u osnovnoj školi: aktualno stanje i mogućnosti unaprjeđenja (CROSBI ID 635090)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Gergorić, Anita ; Reić Ercegovac, Ina
hrvatski
Izvannastavne glazbene aktivnosti u osnovnoj školi: aktualno stanje i mogućnosti unaprjeđenja
U radu se razmatraju postojeći oblici provedbe izvannastavnih glazbenih aktivnosti u osnovnoj školi te mogućnosti njihovog obogaćivanja s osvrtom na ulogu nastavnika u planiranju i provođenju glazbenih INA. Stoga je provedeno istraživanje na uzorku učitelja glazbene kulture iz osam hrvatskih županija (N= 191) kako bi se ispitala zastupljenost glazbenih INA, te istražile neke značajke njihove realizacije i mogućnosti unaprjeđenja. U skladu s postavljenim ciljem definirani su problem istraživanja koji su se odnosili na: ispitivanje zastupljenosti različitih oblika glazbenih INA u osnovnoj školi, ispitivanje učinaka glazbenih INA na učenike, ispitivanje kompetentnosti učitelja za provođenje glazbenih INA te ispitivanje stavova učitelja o postojećim i uvođenju novih glazbenih INA. Primijenjen je instrument konstruiran za potrebe ovoga istraživanja koji se sastojao od dva dijela. Prvi dio uključivao je osnovne sociodemografske podatke o učiteljima te pitanja otvorenog tipa kojima su se prikupili podaci o trenutnom stanju provođenja glazbenih INA. Drugi dio Upitnika sastojao se od niza tvrdnji koje se odnose na učinak glazbenih INA na učenike, stavove učitelja prema mogućnostima unaprjeđenja glazbenih INA u školi te njihovom interesu i kompetencijama za provođenje glazbenih INA. Uz svaku tvrdnju bila je ponuđena skala od pet stupnjeva na kojoj su sudionici procjenjivali stupanj slaganja s tvrdnjama. Rezultati su potvrdili interes učitelja za uvođenjem novih oblika glazbenih aktivnosti u osnovnoj školi. Pri tome je utvrđena značajna povezanost između procjene pozitivnog učinka glazbenih INA na učenike i samoprocjene kompetentnosti učitelja za provođenje glazbenih INA. Konačno, utvrđena je i značajna povezanost između motiviranosti nastavnika za neposredan rad u glazbenim INA, vremena provedenog u radu u glazbenim INA, te zadovoljstva ukupnom realizacijom glazbenih INA u školi. Rezultati su interpretirani u kontekstu postojećih spoznaja o mogućnostima realizacije glazbenih INA u osnovnoj školi, i to s obzirom na njihovu ulogu u razvoju učenika, kompetentnost i interes učitelja te značajke školskog kurikuluma.
izvannastavne glazbene aktivnosti; pozitivan učinak izvannastavnih glazbenih aktivnosti; stavovi učitelja; kompetentnost učitelja; glazbeni interesi; osnovna škola
nije evidentirano
engleski
Extracurricular Music Activities in Elementary Schools: Current Situation and Possibilities of Improvement
nije evidentirano
extracurricular music activities; positive effect of extracurricular music activities on students; teacher attitudes; teacher competences; music interests; elementary school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1-1.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
8. Međunarodni muzikološki skup "Iz istarske glazbene riznice" Glazbe Jadrana - identitet, utjecaji i tradicije
Ivana Paula Gortan-Carlin
Novigrad: Katedra Čakavskog sabora za glazbu Novigrad
978-953-95972-3-6
Podaci o skupu
8. Međunarodni muzikološki skup "Iz istarske glazbene riznice" Glazbe Jadrana - identitet, utjecaji i tradicije
predavanje
06.05.2016-07.05.2016
Novigrad, Hrvatska