crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 815419

Knjiga

Autori: Brčić Kuljiš, Marita; Popović, Toni; Reić Ercegovac, Ina; Koludrović, Morana; Ljubetić, Maja; Vican, Dijana; Pavičić, Jurica; Relja, Renata; Živčić, Mile; Vučić, Mario
Naslov: Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih
( Self-evaluation of competence, motivation and self-efficacy of teachers in adult education )
Vrsta knjige: istraživački izvještaj
Izdavač: Hrvatsko andragoško društvo
Grad: Split
Godina: 2016
Stranica: 97
ISBN: 978-953-98811-5-1
Ključne riječi: obrazovanje odraslih; kompetencije nastavnika; motivacija; samoefikasnost
( adult education; teacher competences; motivation; self-efficacy )
Sažetak:
Pod okriljem Europskog socijalnog fonda organiziran je projekt pod nazivom Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka za obrazovanje odraslih čiji je cilj na sustavan i cjeloviti način definirati skupine kompetencija nastavnika koji rade u sustavu obrazovanja odraslih kako bi se njihovo zanimanje i standard kvalifikacije mogli upisati u registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Smatra se kako bi to bio značajan korak u osiguranju kvalitete sustava obrazovanja odraslih za čije programe postoji značajan interes u Republici Hrvatskoj. S ciljem dobivanja što relevantnijih pokazatelja, na temelju kojih će biti moguće oblikovati standard zanimanja i standard kvalifikacije nastavnika u obrazovanju odraslih i razraditi kurikulumske jezgre namijenjene stjecanju kompetencija nastavnika za obrazovanje odraslih, bilo je potrebno ispitati i utvrditi potrebe trţišta rada (rezultati prezentirani u prvom istraţivačkom izvješću ovoga projekta) i nastavnika zaposlenih u navedenom sustavu (sadrţaj ovoga izvješća) za kompetencijama i kvalifikacijama nastavnika u sustavu obrazovanja odraslih te analizirati kurikulume namijenjene osposobljavanju stručnjaka za obrazovanje odraslih u zemljama koje već imaju ovakva iskustva (rezultati će biti dostavljeni u sljedećoj publikaciji proizašloj unutar aktivnosti projekta). Podaci prezentirani u ovome izvješću dobiveni su online istraţivanjem u kojem su sudjelovala 353 sudionika – nastavnici koji rade u sustavu obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj. Istraţivanje je provedeno tijekom prosinca 2015. godine. Primijenjen je instrument za ispitivanje nekih značajki rada nastavnika u obrazovanju odraslih – ključnih poslova, specifičnih i generičkih vještina i kompetencija te samoefikasnosti i motivacije nastavnika. Dobiveni rezultati pokazuju kako nastavnici najvaţnijim poslovima smatraju pripremu i izvoĎenje nastave unutar kojih su prepoznali neka od osnovnih načela obrazovanja odraslih i to: osmišljavanje i ostvarivanje nastavnoga procesa koji uvaţava recentne znanstvene spoznaje iz područja andragogije s jedne strane, te razvojne osobitosti i prethodna iskustva polaznika s druge. Većina se ispitanika procjenjuje dovoljno kompetentnima za obavljanje posla nastavnika u obrazovanju odraslih iako veliki dio njih smatra da kompetencije potrebne za obavljanje toga posla nisu u dovoljnoj mjeri stekli tijekom svoga formalnog obrazovanja. Za procjenu osobne kompetentnosti, kao jedini značajni prediktor, izdvojena je intrinzična motivacija nastavnika. Upravo se ta varijabla pokazala prediktivnom i za procjenu vaţnosti svih znanja i vještina koji su nastavniku potrebni da bi uspješno obavljao sve ključne poslove – od nastavnog procesa do suradnje s unutarnjim i vanjskim dionicima.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Ina Reić-Ercegovac (inareic@ffst.hr), 12. Svi. 2016. u 12:24 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4