Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih (CROSBI ID 13860)

Autorska knjiga | ostalo

Brčić Kuljiš, Marita ; Popović, Toni ; Reić Ercegovac, Ina ; Koludrović, Morana ; Ljubetić, Maja ; Vican, Dijana ; Pavičić, Jurica ; Relja, Renata ; Živčić, Mile ; Vučić, Mario Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih. Split: Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2016

Podaci o odgovornosti

Brčić Kuljiš, Marita ; Popović, Toni ; Reić Ercegovac, Ina ; Koludrović, Morana ; Ljubetić, Maja ; Vican, Dijana ; Pavičić, Jurica ; Relja, Renata ; Živčić, Mile ; Vučić, Mario

hrvatski

Samoprocjena kompetentnosti, motivacije i samoefikasnosti nastavnika u obrazovanju odraslih

Pod okriljem Europskog socijalnog fonda organiziran je projekt pod nazivom Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka za obrazovanje odraslih čiji je cilj na sustavan i cjeloviti način definirati skupine kompetencija nastavnika koji rade u sustavu obrazovanja odraslih kako bi se njihovo zanimanje i standard kvalifikacije mogli upisati u registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Smatra se kako bi to bio značajan korak u osiguranju kvalitete sustava obrazovanja odraslih za čije programe postoji značajan interes u Republici Hrvatskoj. S ciljem dobivanja što relevantnijih pokazatelja, na temelju kojih će biti moguće oblikovati standard zanimanja i standard kvalifikacije nastavnika u obrazovanju odraslih i razraditi kurikulumske jezgre namijenjene stjecanju kompetencija nastavnika za obrazovanje odraslih, bilo je potrebno ispitati i utvrditi potrebe trţišta rada (rezultati prezentirani u prvom istraţivačkom izvješću ovoga projekta) i nastavnika zaposlenih u navedenom sustavu (sadrţaj ovoga izvješća) za kompetencijama i kvalifikacijama nastavnika u sustavu obrazovanja odraslih te analizirati kurikulume namijenjene osposobljavanju stručnjaka za obrazovanje odraslih u zemljama koje već imaju ovakva iskustva (rezultati će biti dostavljeni u sljedećoj publikaciji proizašloj unutar aktivnosti projekta). Podaci prezentirani u ovome izvješću dobiveni su online istraţivanjem u kojem su sudjelovala 353 sudionika – nastavnici koji rade u sustavu obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj. Istraţivanje je provedeno tijekom prosinca 2015. godine. Primijenjen je instrument za ispitivanje nekih značajki rada nastavnika u obrazovanju odraslih – ključnih poslova, specifičnih i generičkih vještina i kompetencija te samoefikasnosti i motivacije nastavnika. Dobiveni rezultati pokazuju kako nastavnici najvaţnijim poslovima smatraju pripremu i izvoĎenje nastave unutar kojih su prepoznali neka od osnovnih načela obrazovanja odraslih i to: osmišljavanje i ostvarivanje nastavnoga procesa koji uvaţava recentne znanstvene spoznaje iz područja andragogije s jedne strane, te razvojne osobitosti i prethodna iskustva polaznika s druge. Većina se ispitanika procjenjuje dovoljno kompetentnima za obavljanje posla nastavnika u obrazovanju odraslih iako veliki dio njih smatra da kompetencije potrebne za obavljanje toga posla nisu u dovoljnoj mjeri stekli tijekom svoga formalnog obrazovanja. Za procjenu osobne kompetentnosti, kao jedini značajni prediktor, izdvojena je intrinzična motivacija nastavnika. Upravo se ta varijabla pokazala prediktivnom i za procjenu vaţnosti svih znanja i vještina koji su nastavniku potrebni da bi uspješno obavljao sve ključne poslove – od nastavnog procesa do suradnje s unutarnjim i vanjskim dionicima.

obrazovanje odraslih ; kompetencije nastavnika ; motivacija ; samoefikasnost

nije evidentirano

engleski

Self-evaluation of competence, motivation and self-efficacy of teachers in adult education

nije evidentirano

adult education ; teacher competences ; motivation ; self-efficacy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Split: Hrvatsko andragoško društvo (HAD)

2016.

978-953-98811-5-1

97

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija, Sociologija