crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 817365

Zbornik radova

Autori: Koludrović, Morana; Ljubetić, Maja; Reić Ercegovac, Ina
Naslov: Intrinzična motivacija i samoefikasnost nastavnika u obrazovanju odraslih kao prediktor kvalitete nastavnog procesa
( Instrinsic motivation and self-efficacy of teachers in adult education as predictors of teaching quality )
Izvornik: XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja / Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za psihologiju , 2016. 82-82 (ISBN: 978-953-331-102-9).
Skup: XX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 19.-21.5.2016.
Ključne riječi: obrazovanje odraslih; intrinzična motivacija; samoefikasnost; realizacija nastave.
( adult education; intrinsic motivation; self-efficacy; teaching process )
Sažetak:
Među osnovnim načelima obrazovanja odraslih ističu se uvažavanje razvojnih osobitosti polaznika, samousmjereno i iskustveno učenje, preuzimanje odgovornosti za vlastito učenje te uvažavanje prijašnjih iskustava polaznika što obrazovanje odraslih čini specifičnim sustavom obrazovanja. Takvom sustavu potrebni su nastavnici koji svojim kompetencijama i osobnim značajkama mogu uspješno odgovoriti na navedene potrebe polaznika, a cilj ovoga istraživanja bio je ispitati ulogu intrinzične motivacije i samoefikasnosti nastavnika za uspješno realiziranje nastavnog procesa. Online istraživanjem provedenim u sklopu projekta Europskog socijalnog fonda Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka u obrazovanju odraslih čiji je nositelj Filozofski fakultet u Splitu prikupljeni su podaci 353 nastavnika u obrazovanju odraslih u RH. Podaci su uključivali: opće sociodemografske varijable (spol, dob, duljinu radnog iskustva u sustavu obrazovanja odraslih, razinu obrazovanja), procjenu važnosti različitih znanja i vještina uspješnog realiziranja nastave u obrazovanju odraslih (primjerice, poticanje odgovornosti polaznika za aktivno sudjelovanje u nastavi ili rješavanje problema te kreativno i kritičko mišljenje) te procjenu osobne unutarnje motivacije i samoefikasnosti. Intrinzična motivacija ispitana je skalom od sedam tvrdnji konstruiranom za potrebe istraživanja, a konceptualno se temelji na teoriji samodeterminacije (Deci i Ryan, 2000 ; 2008 ; Gagne i Deci, 2005), dok je za ispitivanje samoefikasnosti korištena adaptirana inačica Skale opće samoefikasnosti (Schwarzer i sur., 2010). Za razliku od samoefikasnosti, spola i duljine radnog iskustva koji su se pokazali značajnim prediktorima u procjeni važnosti tek nekoliko znanja i vještina realizacije nastave, intrinzična motivacija nastavnika istaknula se kao značajan prediktor procjene važnosti svih analiziranih znanja i vještina realizacije nastave. Implikacije dobivenih rezultata su dvojake. S jedne strane, pri organizaciji rada nastavnika u obrazovanju odraslih potrebno je osigurati pozitivno ozračje koji će podržavati visoku razinu unutarnje motivacije nastavanika, dok je, s druge strane, pri formalnim i neformalnim oblicima andragoških usavršavanja potrebno permanentno osnaživati nastavnike u pravcu autonomnog i (samo)refleksivnog djelovanja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Ina Reić-Ercegovac (inareic@ffst.hr), 22. Svi. 2016. u 09:58 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4