Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Intrinzična motivacija i samoefikasnost nastavnika u obrazovanju odraslih kao prediktor kvalitete nastavnog procesa (CROSBI ID 635478)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Koludrović, Morana ; Ljubetić, Maja ; Reić Ercegovac, Ina Intrinzična motivacija i samoefikasnost nastavnika u obrazovanju odraslih kao prediktor kvalitete nastavnog procesa // XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja / Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 82-82

Podaci o odgovornosti

Koludrović, Morana ; Ljubetić, Maja ; Reić Ercegovac, Ina

hrvatski

Intrinzična motivacija i samoefikasnost nastavnika u obrazovanju odraslih kao prediktor kvalitete nastavnog procesa

Među osnovnim načelima obrazovanja odraslih ističu se uvažavanje razvojnih osobitosti polaznika, samousmjereno i iskustveno učenje, preuzimanje odgovornosti za vlastito učenje te uvažavanje prijašnjih iskustava polaznika što obrazovanje odraslih čini specifičnim sustavom obrazovanja. Takvom sustavu potrebni su nastavnici koji svojim kompetencijama i osobnim značajkama mogu uspješno odgovoriti na navedene potrebe polaznika, a cilj ovoga istraživanja bio je ispitati ulogu intrinzične motivacije i samoefikasnosti nastavnika za uspješno realiziranje nastavnog procesa. Online istraživanjem provedenim u sklopu projekta Europskog socijalnog fonda Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka u obrazovanju odraslih čiji je nositelj Filozofski fakultet u Splitu prikupljeni su podaci 353 nastavnika u obrazovanju odraslih u RH. Podaci su uključivali: opće sociodemografske varijable (spol, dob, duljinu radnog iskustva u sustavu obrazovanja odraslih, razinu obrazovanja), procjenu važnosti različitih znanja i vještina uspješnog realiziranja nastave u obrazovanju odraslih (primjerice, poticanje odgovornosti polaznika za aktivno sudjelovanje u nastavi ili rješavanje problema te kreativno i kritičko mišljenje) te procjenu osobne unutarnje motivacije i samoefikasnosti. Intrinzična motivacija ispitana je skalom od sedam tvrdnji konstruiranom za potrebe istraživanja, a konceptualno se temelji na teoriji samodeterminacije (Deci i Ryan, 2000 ; 2008 ; Gagne i Deci, 2005), dok je za ispitivanje samoefikasnosti korištena adaptirana inačica Skale opće samoefikasnosti (Schwarzer i sur., 2010). Za razliku od samoefikasnosti, spola i duljine radnog iskustva koji su se pokazali značajnim prediktorima u procjeni važnosti tek nekoliko znanja i vještina realizacije nastave, intrinzična motivacija nastavnika istaknula se kao značajan prediktor procjene važnosti svih analiziranih znanja i vještina realizacije nastave. Implikacije dobivenih rezultata su dvojake. S jedne strane, pri organizaciji rada nastavnika u obrazovanju odraslih potrebno je osigurati pozitivno ozračje koji će podržavati visoku razinu unutarnje motivacije nastavanika, dok je, s druge strane, pri formalnim i neformalnim oblicima andragoških usavršavanja potrebno permanentno osnaživati nastavnike u pravcu autonomnog i (samo)refleksivnog djelovanja.

obrazovanje odraslih; intrinzična motivacija; samoefikasnost; realizacija nastave.

nije evidentirano

engleski

Instrinsic motivation and self-efficacy of teachers in adult education as predictors of teaching quality

nije evidentirano

adult education; intrinsic motivation; self-efficacy; teaching process

nije evidentirano

Podaci o prilogu

82-82.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja

Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A.

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-331-102-9

Podaci o skupu

XX. Dani psihologije u Zadru

predavanje

01.01.2016-01.01.2016

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija