Intrinzična motivacija i samoefikasnost nastavnika u obrazovanju odraslih kao prediktor kvalitete nastavnog procesa (CROSBI ID 635478)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Koludrović, Morana ; Ljubetić, Maja ; Reić Ercegovac, Ina
hrvatski
Intrinzična motivacija i samoefikasnost nastavnika u obrazovanju odraslih kao prediktor kvalitete nastavnog procesa
Među osnovnim načelima obrazovanja odraslih ističu se uvažavanje razvojnih osobitosti polaznika, samousmjereno i iskustveno učenje, preuzimanje odgovornosti za vlastito učenje te uvažavanje prijašnjih iskustava polaznika što obrazovanje odraslih čini specifičnim sustavom obrazovanja. Takvom sustavu potrebni su nastavnici koji svojim kompetencijama i osobnim značajkama mogu uspješno odgovoriti na navedene potrebe polaznika, a cilj ovoga istraživanja bio je ispitati ulogu intrinzične motivacije i samoefikasnosti nastavnika za uspješno realiziranje nastavnog procesa. Online istraživanjem provedenim u sklopu projekta Europskog socijalnog fonda Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka u obrazovanju odraslih čiji je nositelj Filozofski fakultet u Splitu prikupljeni su podaci 353 nastavnika u obrazovanju odraslih u RH. Podaci su uključivali: opće sociodemografske varijable (spol, dob, duljinu radnog iskustva u sustavu obrazovanja odraslih, razinu obrazovanja), procjenu važnosti različitih znanja i vještina uspješnog realiziranja nastave u obrazovanju odraslih (primjerice, poticanje odgovornosti polaznika za aktivno sudjelovanje u nastavi ili rješavanje problema te kreativno i kritičko mišljenje) te procjenu osobne unutarnje motivacije i samoefikasnosti. Intrinzična motivacija ispitana je skalom od sedam tvrdnji konstruiranom za potrebe istraživanja, a konceptualno se temelji na teoriji samodeterminacije (Deci i Ryan, 2000 ; 2008 ; Gagne i Deci, 2005), dok je za ispitivanje samoefikasnosti korištena adaptirana inačica Skale opće samoefikasnosti (Schwarzer i sur., 2010). Za razliku od samoefikasnosti, spola i duljine radnog iskustva koji su se pokazali značajnim prediktorima u procjeni važnosti tek nekoliko znanja i vještina realizacije nastave, intrinzična motivacija nastavnika istaknula se kao značajan prediktor procjene važnosti svih analiziranih znanja i vještina realizacije nastave. Implikacije dobivenih rezultata su dvojake. S jedne strane, pri organizaciji rada nastavnika u obrazovanju odraslih potrebno je osigurati pozitivno ozračje koji će podržavati visoku razinu unutarnje motivacije nastavanika, dok je, s druge strane, pri formalnim i neformalnim oblicima andragoških usavršavanja potrebno permanentno osnaživati nastavnike u pravcu autonomnog i (samo)refleksivnog djelovanja.
obrazovanje odraslih; intrinzična motivacija; samoefikasnost; realizacija nastave.
nije evidentirano
engleski
Instrinsic motivation and self-efficacy of teachers in adult education as predictors of teaching quality
nije evidentirano
adult education; intrinsic motivation; self-efficacy; teaching process
nije evidentirano
Podaci o prilogu
82-82.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja
Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A.
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
978-953-331-102-9
Podaci o skupu
XX. Dani psihologije u Zadru
predavanje
01.01.2016-01.01.2016
Zadar, Hrvatska