crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 817366

Zbornik radova

Autori: Reić Ercegovac, Ina; Bubić, Andreja; Koludrović, Morana
Naslov: Doživljeno nasilje u školi: prediktivna uloga razrednog ozračja i osjećaja sigurnosti u školi
( Experienced bullying at school: predictive role of classroom climate and school safety )
Izvornik: XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja / Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za psihologiju , 2016. 115-115 (ISBN: 978-953-331-102-9).
Skup: XX.Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 19.-21.5.2016.
Ključne riječi: doživljeno nasilje; sigurnost u školi; razredno ozračje
( experienced bullying; school safety; classroom climate )
Sažetak:
Podaci o učestalosti doživljenog nasilja među djecom u RH variraju ovisno o obliku nasilja i uzrastu djece pri čemu novija istraživanja govore o približno 30% učenika žrtava nasilja, 60% učenika koji su barem jednom bili izloženi nasilju te 20% učenika koji sustavno i često doživljavaju nasilje. Cilj ovoga rada bio je istražiti ulogu dobi, spola, razrednog ozračja i osjećaja sigurnosti u školi u procjeni doživljenog nasilja. Sudjelovalo je 567 učenika od 4. do 8. razreda osnovne škole. Primijenjeni su sljedeći instrumenti: Upitnik općih podataka, adaptirana Skala razrednog ozračja (Wasilewski, Gifford i Bonneau, 2008), Upitnik osjećaja sigurnosti u školi te Skala učestalosti doživljavanja nasilnog ponašanja u školi. Adaptirana Skala razrednog ozračja je primijenjena za ispitivanje triju varijabli: kvalitete odnosa među učenicima, kvalitete odnosa između učenika i nastavnika te osjetljivosti na nasilje u razrednom kontekstu. Upitnik osjećaja sigurnosti u školi konstruiran je za potrebe ovog istraživanja, a procjenjuje stupanj povjerenja u unutarnje dionike škole koji brinu o sigurnosti učenika – ravnatelja, nastavnike i članove stručnih službi. Skala učestalosti doživljavanja nasilnog ponašanja u školi konstruirana je za potrebe ovog istraživanja s ciljem utvrđivanja učestalosti doživljavanja različitih oblika tjelesnog, socijalnog i elektronskog nasilja. Rezultati istraživanja su pokazali da učenici najčešće doživljavaju ogovaranje, vikanje i vrijeđanje od strane vršnjaka, dok su najrjeđe izloženi elektronskom nasilju. Učenici, u odnosu na učenice, izvještavaju o većoj učestalosti doživljavanja nasilnih ponašanja te značajno nižim, u odnosu na učenice, procjenjuju osjećaj sigurnosti u školi. S druge strane, nisu utvrđene spolne razlike u procjeni elemenata razrednog ozračja. Dobne razlike su pokazale da procjene svih elemenata razrednog ozračja i sigurnost u školi opadaju s dobi pa su najniže vrijednosti ovih varijabli utvrđene kod najstarijih učenika. Hijerarhijska regresijska analiza je pokazala da su značajni prediktori doživljenog nasilja osjećaj sigurnosti u školi te kvaliteta interakcija među učenicima kao element razrednog ozračja. Rezultati istraživanja mogu se interpretirati u kontekstu postojećih spoznaja o vršnjačkom nasilju s posebnim naglaskom na zaštitnu ulogu pozitivnog razrednog ozračja i nekih značajki školske kulture, posebice sigurnosti u školi i spremnosti svih unutarnjih dionika škole da sudjeluju u prevenciji nasilnih ponašanja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Ina Reić-Ercegovac (inareic@ffst.hr), 22. Svi. 2016. u 10:03 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4