Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Doživljeno nasilje u školi: prediktivna uloga razrednog ozračja i osjećaja sigurnosti u školi (CROSBI ID 635479)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Reić Ercegovac, Ina ; Bubić, Andreja ; Koludrović, Morana Doživljeno nasilje u školi: prediktivna uloga razrednog ozračja i osjećaja sigurnosti u školi // XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja / Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 115-115

Podaci o odgovornosti

Reić Ercegovac, Ina ; Bubić, Andreja ; Koludrović, Morana

hrvatski

Doživljeno nasilje u školi: prediktivna uloga razrednog ozračja i osjećaja sigurnosti u školi

Podaci o učestalosti doživljenog nasilja među djecom u RH variraju ovisno o obliku nasilja i uzrastu djece pri čemu novija istraživanja govore o približno 30% učenika žrtava nasilja, 60% učenika koji su barem jednom bili izloženi nasilju te 20% učenika koji sustavno i često doživljavaju nasilje. Cilj ovoga rada bio je istražiti ulogu dobi, spola, razrednog ozračja i osjećaja sigurnosti u školi u procjeni doživljenog nasilja. Sudjelovalo je 567 učenika od 4. do 8. razreda osnovne škole. Primijenjeni su sljedeći instrumenti: Upitnik općih podataka, adaptirana Skala razrednog ozračja (Wasilewski, Gifford i Bonneau, 2008), Upitnik osjećaja sigurnosti u školi te Skala učestalosti doživljavanja nasilnog ponašanja u školi. Adaptirana Skala razrednog ozračja je primijenjena za ispitivanje triju varijabli: kvalitete odnosa među učenicima, kvalitete odnosa između učenika i nastavnika te osjetljivosti na nasilje u razrednom kontekstu. Upitnik osjećaja sigurnosti u školi konstruiran je za potrebe ovog istraživanja, a procjenjuje stupanj povjerenja u unutarnje dionike škole koji brinu o sigurnosti učenika – ravnatelja, nastavnike i članove stručnih službi. Skala učestalosti doživljavanja nasilnog ponašanja u školi konstruirana je za potrebe ovog istraživanja s ciljem utvrđivanja učestalosti doživljavanja različitih oblika tjelesnog, socijalnog i elektronskog nasilja. Rezultati istraživanja su pokazali da učenici najčešće doživljavaju ogovaranje, vikanje i vrijeđanje od strane vršnjaka, dok su najrjeđe izloženi elektronskom nasilju. Učenici, u odnosu na učenice, izvještavaju o većoj učestalosti doživljavanja nasilnih ponašanja te značajno nižim, u odnosu na učenice, procjenjuju osjećaj sigurnosti u školi. S druge strane, nisu utvrđene spolne razlike u procjeni elemenata razrednog ozračja. Dobne razlike su pokazale da procjene svih elemenata razrednog ozračja i sigurnost u školi opadaju s dobi pa su najniže vrijednosti ovih varijabli utvrđene kod najstarijih učenika. Hijerarhijska regresijska analiza je pokazala da su značajni prediktori doživljenog nasilja osjećaj sigurnosti u školi te kvaliteta interakcija među učenicima kao element razrednog ozračja. Rezultati istraživanja mogu se interpretirati u kontekstu postojećih spoznaja o vršnjačkom nasilju s posebnim naglaskom na zaštitnu ulogu pozitivnog razrednog ozračja i nekih značajki školske kulture, posebice sigurnosti u školi i spremnosti svih unutarnjih dionika škole da sudjeluju u prevenciji nasilnih ponašanja.

doživljeno nasilje; sigurnost u školi; razredno ozračje

nije evidentirano

engleski

Experienced bullying at school: predictive role of classroom climate and school safety

nije evidentirano

experienced bullying; school safety; classroom climate

nije evidentirano

Podaci o prilogu

115-115.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja

Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A.

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-331-102-9

Podaci o skupu

XX. Dani psihologije u Zadru

predavanje

01.01.2016-01.01.2016

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija