crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 817367

Zbornik radova

Autori: Pavlin-Bernardić, Nina; Putarek, Vanja; Rovan, Daria; Petričević, Ema; Vlahović-Štetić, Vesna
Naslov: Konstrukcija i validacija Skale uključenosti u nastavu fizike
( Construction and validation of the Engagement in physics scale )
Izvornik: XX. Dani psihologije u Zadru / Penezić, Zvjezdan ; Slišković, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Nikolić, Matilda ; Nekić, Marina ; Ombla, Jelena ; Šimunić, Ana ; Tokić, Andrea (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru , 2016. 110-110 (ISBN: 978-953-331-103-6).
Skup: XX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 19.-21. 05. 2016.
Ključne riječi: uključenost; skala uključenosti; fizika
( engagement; engagement scale; physics )
Sažetak:
Uključenost predstavlja koncept iz šireg područja motivacije, no radi se o različitim, ali povezanim konstruktima pri čemu motivacija predstavlja namjeru, a uključenost komponentu akcije. Prema najčešće navođenoj konceptualizaciji, uključenost se sastoji od kognitivne, bihevioralne i emocionalne dimenzije. Kognitivna dimenzija odnosi se na korištenje strategija učenja i samoregulacije, bihevioralna na trud koji učenik ulaže u terminima pažnje, ulaganja napora i ustrajnosti, a emocionalna na ugodne ili neugodne emocije koje se javljaju za vrijeme učenja ili sudjelovanja u nastavi. Razina uključenosti učenika u nastavu može se razlikovati od predmeta do predmeta, pa je cilj ovog rada bio je konstruirati i validirati Skalu uključenosti u nastavu fizike. U istraživanju su sudjelovala 803 učenika 2., 3. i 4. razreda iz pet općih gimnazija u Hrvatskoj. Konfirmatornom faktorskom analizom rezultata na Skali uključenosti potvrđeno je dobro slaganje dobivenih rezultata s trofaktorskim modelom uključenosti kojeg sačinjavaju kognitivna, bihevioralna i emocionalna uključenost. Pouzdanosti subskala su zadovoljavajuće do visoke. Provjerene su i korelacije subskala sa samoefikasnosti u fizici i subjektivnom vrijednosti fizike te se pokazalo da su one niske do umjerene, pri čemu kognitivna uključenost najviše korelira s obje navedene varijable. Rezultati pokazuju da učenici u našem uzorku imaju nisku do srednju razinu uključenosti u nastavu fizike, no dok učenici 2. razreda pokazuju višu razinu kognitivne i bihevioralne uključenosti od učenika starijih razreda, učenici 4. razreda pokazuju višu razinu emocionalne uključenosti. Između mladića i djevojaka pokazala se statistički značajna razlika samo na dimenziji emocionalne uključenosti, pri čemu mladići imaju više rezultate. Učenici koji očekuju više ocjene iz fizike na kraju godine imaju više rezultate na sve tri dimenzije uključenosti. Također, učenici koji namjeravaju odabrati fiziku kao izborni predmet na maturi imaju više rezultate na sve tri subskale od onih koji to ne namjeravaju.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Nina Pavlin Bernardić (nbernardi@ffzg.hr), 22. Svi. 2016. u 10:11 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4