Odnos perfekcionizma, ličnosti učenika i ciljeva postignuća s uključenošću učenika pri učenju fizike (CROSBI ID 635481)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Petričević, Ema ; Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna
hrvatski
Odnos perfekcionizma, ličnosti učenika i ciljeva postignuća s uključenošću učenika pri učenju fizike
Da bi proces poučavanja bilo kojeg predmeta doveo do željenih ishoda učenja potrebno je da učenici tijekom tog procesa budu aktivno uključeni u učenje. Rezultati dosadašnjih istraživanja ukazuju da pritom treba razlikovati tri komponente uključenosti – bihevioralnu, kognitivnu i emocionalnu. Uključenost učenika u učenje svakako ovisi o njihovom odnosu prema predmetu poučavanja te o kvaliteti odgojno-obrazovnog procesa, no u ovom istraživanju usmjerili smo se na osobne odrednice uključenosti. Konkretno, zanimalo nas je u kolikoj se mjeri individualne razlike u osobinama učenika te njihovim motivacijskim orijentacijama odražavaju na razinu njihove uključenosti u učenje. U skladu s hijerarhijskim modelom ciljeva postignuća (Elliot, 1999) pretpostavili smo da će ciljevi postignuća biti značajni neposredni prediktori uključenosti učenika u učenje te da će perfekcionizam i osjetljivost na potkrepljenje pokazati važnim odrednicama motivacije i uključenosti učenika. Naime, perfekcionizam je povezan s razinom standarda koju pojedinci postavljaju za svoja postignuća, dok osjetljivost na potkrepljenje utječe na težnju pojedinca prema ostvarivanju uspjeha i izbjegavanju neuspjeha. Prema 2 x 2 konceptualizaciji ciljeva postignuća Elliota i McGregor (2001) upravo su standardi i motivacijska valencija uključivanja i izbjegavanja istaknuti kao dvije ključne dimenzije ciljeva postignuća, što nam daje teorijsku podlogu za pretpostavku o povezanosti ovih konstrukata. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi postoji li povezanost perfekcionizma i osjetljivosti na potkrepljenje s različitim komponentama uključenosti učenika pri učenju fizike te ispitati imaju li ciljevi postignuća medijatornu ulogu u toj povezanosti. U istraživanju su sudjelovala 224 učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole. Sudionici su ispunili upitnike kojima je mjerena njihova uključenost pri učenju fizike, ciljevi postignuća, perfekcionizam i osjetljivost na potkrepljenje. Rezultati istraživanja potvrđuju pretpostavku o značajnoj povezanosti uključenosti s perfekcionizmom, osjetiljivošću na potkrepljenje i ciljevima postignuća, pri čemu su obrasci povezanosti različiti za pojedine komponente uključenosti. Medijacijskim analizama utvrđeno je da ciljevi postignuća imaju posredujuću ulogu u odnosu pozitivnog perfekcionizma, sustava aktivacije ponašanja i sustava borba-bijeg-zamrzavanje s bihevioralnom i kognitivnom uključenosti, ali ne i s emocionalnom uključenosti.
motivacija; uključenost učenika; ciljevi postignuća; perfekcionizam; ličnost
nije evidentirano
engleski
The relationship of perfectionism, personality and achievement goals with students' engagement in learning physics
nije evidentirano
motivation; engagement; achievement goals; perfectionism; personality
nije evidentirano
Podaci o prilogu
111-111.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XX. Dani psihologije u Zadru
Penezić, Zvjezdan ; Slišković, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Nikolić, Matilda ; Nekić, Marina ; Ombla, Jelena ; Šimunić, Ana ; Tokić, Andrea
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
978-953-331-102-9
Podaci o skupu
XX. Dani psihologije u Zadru
predavanje
01.01.2016-01.01.2016
Zadar, Hrvatska