crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 817685

Zbornik radova

Autori: Brdovčak, Barbara; Hanzec, Ivana; Brajša-Žganec, Andreja
Naslov: Odnos pozitivnih akademskih emocija s akademskom kontrolom, samoefikasnošću i školskim uspjehom
( Relationship of positive academic emotions with academic control, self-efficacy and academic achievement )
Izvornik: Međunarodni znanstveno-stručni skup XX. dani psihologije : sažeci priopćenja = Internationa meeting 20th Psychology Days : paper summaries / Penezić, Zvjezdan ; Slišković, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Nikolić, Matilda ; Nekić, Marina ; Ombla, Jelena ; Šimunić, Ana ; Tokić, Andrea (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za psihologiju , 2016. 143-143 (ISBN: 978-953-331-102-9).
Skup: Međunarodni znanstveno-stručni skup Dani psihologije (20 ; 2016)
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 19-21.05.2016.
Ključne riječi: pozitivne akademske emocije ; akademska kontrola ; akademska samoefikasnost ; školski uspjeh
( positive academic emotions ; academic control ; academic self-efficacy ; academic achievement )
Sažetak:
Prema teoriji kontrole i vrijednosti emocija postignuća (Pekrun, 2006), procjene vezane uz subjektivnu kontrolu nad aktivnostima i ishodima postignuća te subjektivnu vrijednost tih aktivnosti i ishoda ključne su za nastanak akademskih emocija. Postojeći empirijski nalazi sugeriraju da akademske emocije mogu djelovati na učenje i školski uspjeh učenika, no dokazi o učincima pozitivnih emocija još su uvijek malobrojni. S obzirom na rezultate dosadašnjih istraživanja i pretpostavke navedene teorije, cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos pozitivnih akademskih emocija (uživanja, nade i ponosa) vezanih uz učenje i uz boravak na nastavi s akademskom kontrolom, samoefikasnošću i školskim uspjehom učenika te provjeriti eventualni medijacijski učinak pozitivnih akademskih emocija u povezanosti akademske samoefikasnosti i školskog uspjeha te akademske kontrole i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 513 učenika/ca drugih i trećih razreda dviju gimnazija s područja Grada Zagreba. Pozitivne akademske emocije ispitane su Upitnikom emocija postignuća (Pekrun i sur., 2005), akademska kontrola Skalom percipirane akademske kontrole (Perry i sur., 2001), akademska samoefikasnost Upitnikom samoefikasnosti za djecu (Muris, 2001), a školski uspjeh učeničkim procjenama ukupnog prosjeka ocjena na kraju školske godine. Dobiveni rezultati ukazali su na statistički značajnu pozitivnu korelaciju među svim varijablama uključenim u analizu, pri čemu su pozitivne akademske emocije vezane uz učenje pokazale nešto veće korelacije s ostalim varijablama nego emocije vezane uz boravak na nastavi. Pozitivne akademske emocije mogu se predvidjeti na temelju akademske kontrole i samoefikasnosti, a zajedno značajno predviđaju školski uspjeh učenika. Akademska samoefikasnost s emocijama vezanim uz boravak na nastavi objašnjava 31.6% varijance školskog uspjeha, a s emocijama vezanim uz učenje 33.1% varijance. U ovom odnosu emocije se nisu pokazale značajnim medijatorima. Akademska kontrola s emocijama vezanim uz boravak na nastavi objašnjava 9.3% varijance školskog uspjeha, pri čemu je emocija nade značajan djelomični medijator. Akademska kontrola s emocijama vezanim uz učenje objašnjava 14.5% varijance školskog uspjeha, a emocija ponosa predstavlja značajan djelomični medijator. Dobiveni rezultati djelomično su u skladu s očekivanjima, te upućuju na potrebu provođenja daljnjih istraživanja kojima bi se bolje upoznala uloga pozitivnih akademskih emocija u obrazovnom kontekstu.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Ivana Hanzec (ihanzec@hrstud.hr), 23. Svi. 2016. u 21:41 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4