crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 818151

Zbornik radova

Autori: Mišetić, Irena; Bubić, Andreja; Vrvilo Vujnovac, Ivana; Antičević, Vesna
Naslov: Psihometrijska obilježja hrvatskog oblika Upitnika kognitivne emocionalne regulacije – skraćena forma.
( Psychometric properties of the Croatian version of Cognitive Emotion Regulation Questionnaire - Short form )
Izvornik: XX. Dani psihologije u Zadru - Sažeci priopćenja / Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru , 2016. 163-163 (ISBN: 978-953-331-102-9).
Skup: XX. Dani psihologije
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 19-21.05.2016.
Ključne riječi: kognitivna emocionalna regulacija; kognitivno suočavanje; Upitnik kognitivne emocionalne regulacije
( cognitive emotional regulation; cognitive appraisal; Cognitive Emotion Regulation Questionnaire )
Sažetak:
Kognitivna emocionalna regulacija odnosi se na svjesne, kognitivne načine upravljanja emocionalno pobuđujućim informacijama i može se promatrati kao dio šireg koncepta emocionalne regulacije koju Gross (1998) definira kao procese pomoću kojih pojedinci utječu na to koje će emocije doživjeti, kada će ih doživjeti i kako će ih izraziti. Koncept svjesne, kognitivne emocionalne regulacije usko je povezan s konceptom kognitivnog suočavanja. Obje perspektive prihvaćaju dimenzije problemu usmjerenog suočavanja i emocijama usmjerenog suočavanja, koje uključuju mješavinu kognitivnih i bihevioralnih strategija, ali se teorija kognitivne emocionalne regulacije temelji na pretpostavci da se mišljenje i djelovanje odnose na različite procese. Zato je važno promatrati kognitivne strategije na konceptualno čišći način, odvojeno od bihevioralnih strategija (Garnefski i sur., 2001 ; Garnefski, van den Kommer i sur., 2002), što može pridonijeti novim spoznajama o tome kako kognitivni procesi reguliraju emocije i kako to može utjecati na smjer emocionalnog razvoja. U tu svrhu konstruiran je Upitnik kognitivne emocionalne regulacije (CERQ ; Cognitive Emotion Regulation Questionnaire ; Garnefski i sur., 2001 ; Garnefski i Kraaij, 2006a), čije se čestice odnose na ono što mislimo, a ne ono što činimo nakon iskustva prijetećeg ili stresnog životnog događaja. Upitnik se sastoji od devet različitih subskala koje uključuju: okrivljavanje sebe, okrivljavanje drugih, ruminaciju, katastrofiziranje, stavljanje u perspektivu, usmjeravanje na pozitivno, pozitivnu ponovnu procjenu, prihvaćanje i usmjeravanje na planiranje. Razvoj CERQ-a omogućio je opsežna, integrativna istraživanja o odnosu između strategija kognitivne emocionalne regulacije i mentalnog zdravlja te se vrlo često koristi kao trijažno sredstvo u kliničkom radu i kao pomoć pri planiranju intervencija u uvjetima psihoterapije.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Andreja Bubić (abubic@ffst.hr), 25. Svi. 2016. u 20:22 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4