crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 818826

Zbornik radova

Autori: Černja, Iva; Kuzman, Ivana; Galić, Zvonimir
Naslov: Povezanost sukladnosti profesionalnih interesa studenata i studijskog programa s angažiranosti i uspjehom u studiju
( Relationship of congruence between students' professional interests and study programme with students' engagement and performance. )
Izvornik: XX. Dani psihologije u Zadru : Sažetci priopćenja / Penezić, Zvjezdan ; Slišković, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Nikolić, Matilda ; Nekić, Marina ; Ombla, Jelena ; Šimunić, Ana ; Tokić, Andrea (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za psihologiju , 2016. 64-64.
Skup: Dani psihologije u Zadru (20 ; 2016)
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 19.-21.05.2016.
Ključne riječi: profesionalni interesi ; kongruentnost ; radna angažiranost ; uspjeh u studiju
( vocational interests ; congruence ; work engagement ; student performance )
Sažetak:
Profesionalno savjetovanje znatnim dijelom počiva na važnosti sukladnosti interesa pojedinca i karakteristika nekog zanimanja. Taj sklad pojedinca i okoline najčešće operacionaliziramo preko kongruentnosti profesionalnih interesa pojedinca i karakteristika radne okoline. Prema Hollandovoj teoriji (1985) kongruentnost bi trebala dovesti do različitih povoljnih profesionalnih ishoda među kojima središnje mjesto zauzimaju snažnija motivacija za odabrano radno zanimanje te, posljedično, veći uspjeh u aktivnostima vezanim uz posao. Premda se teorije profesionalnih interesa primarno referiraju radnu situaciju, važan dio profesionalnog razvoja predstavlja obrazovanje za odabrano zanimanje. Cilj našeg istraživanja bio je ispitati koje su posljedice (ne)sukladnosti profesionalnih interesa i odabranog studijskog programa na studentsku angažiranost i uspjeh u studiju. U istraživanju je sudjelovalo 410 studenata sa šest različitih visokoškolskih ustanova u Zagrebu (Fakultet elektrotehnike i računarstva, Šumarski fakultet, Medicinski fakultet, Hrvatski studiji, Zagrebačka škola za ekonomiju i menadžment i VERN), odabranih da predstavljaju širok raspon obrazovnih profila. Profesionalne interese mjerili smo Skalom sviđanja zanimanja iz Upitnika profesionalnih interesa (Šverko i Babarović, 2010), a profil odabranog studijskog programa odredili smo na temelju kataloga karakteristika pojedinih zanimanja (Šverko, Akik, Babarović i Šverko, 2012). Kongruentnost profesionalnih interesa i odabira studija operacionalizirali smo Iachan indeksom (Iachan, 1984) te C-indeksom kongruencije (Brown i Gore, 1994) . Angažiranost u studiju mjerili smo Utrecht skalom radne angažiranosti za studente (Schaufeli i sur., 2002) koja osim ukupne angažiranosti zahvaća i njene komponente, energičnost, predanost i zadubljenost. Uspjeh u studiju mjerili smo prosjekom svih ocjena postignutih u studiju. Provedene analize pokazale su da postoji povezanost kongruentnosti interesa studenata i studijskih programa sa ukupnom angažiranosti u studiju i njenim komponentama. Nismo potvrdili očekivanu vezu pokazatelja kongruentnosti s uspjehom u studiju.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://www.unizd.hr/Portals/29/2016/XX%20Dani%20psihologije%20u%20Zadru%20-%20Summaries-sazetci.pdf?ver=2016-05-30-061019-427
Upisao u CROSBI: Iva Černja (icernja@hrstud.hr), 31. Svi. 2016. u 09:33 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4