Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Povezanost sukladnosti profesionalnih interesa studenata i studijskog programa s angažiranosti i uspjehom u studiju (CROSBI ID 635806)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Černja, Iva ; Kuzman, Ivana ; Galić, Zvonimir Povezanost sukladnosti profesionalnih interesa studenata i studijskog programa s angažiranosti i uspjehom u studiju // XX. Dani psihologije u Zadru : Sažetci priopćenja / Penezić, Zvjezdan ; Slišković, Ana ; Ćubela Adorić, Vera et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 64-64

Podaci o odgovornosti

Černja, Iva ; Kuzman, Ivana ; Galić, Zvonimir

hrvatski

Povezanost sukladnosti profesionalnih interesa studenata i studijskog programa s angažiranosti i uspjehom u studiju

Profesionalno savjetovanje znatnim dijelom počiva na važnosti sukladnosti interesa pojedinca i karakteristika nekog zanimanja. Taj sklad pojedinca i okoline najčešće operacionaliziramo preko kongruentnosti profesionalnih interesa pojedinca i karakteristika radne okoline. Prema Hollandovoj teoriji (1985) kongruentnost bi trebala dovesti do različitih povoljnih profesionalnih ishoda među kojima središnje mjesto zauzimaju snažnija motivacija za odabrano radno zanimanje te, posljedično, veći uspjeh u aktivnostima vezanim uz posao. Premda se teorije profesionalnih interesa primarno referiraju radnu situaciju, važan dio profesionalnog razvoja predstavlja obrazovanje za odabrano zanimanje. Cilj našeg istraživanja bio je ispitati koje su posljedice (ne)sukladnosti profesionalnih interesa i odabranog studijskog programa na studentsku angažiranost i uspjeh u studiju. U istraživanju je sudjelovalo 410 studenata sa šest različitih visokoškolskih ustanova u Zagrebu (Fakultet elektrotehnike i računarstva, Šumarski fakultet, Medicinski fakultet, Hrvatski studiji, Zagrebačka škola za ekonomiju i menadžment i VERN), odabranih da predstavljaju širok raspon obrazovnih profila. Profesionalne interese mjerili smo Skalom sviđanja zanimanja iz Upitnika profesionalnih interesa (Šverko i Babarović, 2010), a profil odabranog studijskog programa odredili smo na temelju kataloga karakteristika pojedinih zanimanja (Šverko, Akik, Babarović i Šverko, 2012). Kongruentnost profesionalnih interesa i odabira studija operacionalizirali smo Iachan indeksom (Iachan, 1984) te C-indeksom kongruencije (Brown i Gore, 1994) . Angažiranost u studiju mjerili smo Utrecht skalom radne angažiranosti za studente (Schaufeli i sur., 2002) koja osim ukupne angažiranosti zahvaća i njene komponente, energičnost, predanost i zadubljenost. Uspjeh u studiju mjerili smo prosjekom svih ocjena postignutih u studiju. Provedene analize pokazale su da postoji povezanost kongruentnosti interesa studenata i studijskih programa sa ukupnom angažiranosti u studiju i njenim komponentama. Nismo potvrdili očekivanu vezu pokazatelja kongruentnosti s uspjehom u studiju.

profesionalni interesi ; kongruentnost ; radna angažiranost ; uspjeh u studiju

nije evidentirano

engleski

Relationship of congruence between students' professional interests and study programme with students' engagement and performance.

nije evidentirano

vocational interests ; congruence ; work engagement ; student performance

nije evidentirano

Podaci o prilogu

64-64.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XX. Dani psihologije u Zadru : Sažetci priopćenja

Penezić, Zvjezdan ; Slišković, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Nikolić, Matilda ; Nekić, Marina ; Ombla, Jelena ; Šimunić, Ana ; Tokić, Andrea

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

Podaci o skupu

Dani psihologije u Zadru (20 ; 2016)

predavanje

19.05.2016-21.05.2016

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice