Godina: 2016
Serija: Biblioteka Kultura nova
Stranica: 199
ISBN: 978-953-58165-4-6
Ključne riječi: rad; zaposlenost; civilno društvo; kultura; kreativni rad; suvremena kultura; suvremena umjetnost; kulturni sektor; kulturne politike; javne politike
( labour; work; employment; civil society; culture; creative labour; contemporary culture; contemporary art; culutral sector; cultural policies; public policies )
Knjiga "Osvajanje prostora rada. Uvjeti rada organizacija civilnog društva na području suvremene kulture i umjetnosti" donosi rezultate dvogodišnjeg istraživanja o uvjetima rada u organizacijama civilnog društva na području suvremene kulture i umjetnosti u Hrvatskoj, detaljno analizirajući kvantitativne i kvalitativne podatke koji daju bogat uvid u kontekst, prirodu i načine rada u sektoru. Zbog složenosti istraživanog fenomena analiza uvjeta rada usmjerena je na tri razine: sektorsku, koja obuhvaća okolišne uvjete određujuće za sami sektor ; organizacijsku, koja razmatra elemente sektorskih OCD-a ; te osobnu razinu, koja otkriva neposredna iskustva rada zaposlenih u ovom području. U uvodnom dijelu studije predstavljen je istraživački okvir s teorijskom podlogom istraživanja i nizom podataka koji smještaju civilni sektor suvremene kulture i umjetnosti u Hrvatskoj u europski i međunarodni kulturni okvir, da bi potom bio razložen i metodološki okvir istraživanja. Slijedi prikaz rezultata i analiza podataka istraživanja, s tim da su u prvom dijelu obrađeni kvantitativni podaci mapiranja predmetnog sektora. Uz sekundarne podatke iz Baze prijava na programe podrške Zaklade "Kultura nova", analizirani su podaci dvaju upitnika provedenih za potrebe ovog istraživanja, kojima su zahvaćene institucionalne prilike rada OCD-a aktivnih u sektoru (N=93), kao i neposredni uvjeti rada zaposlenika u OCD-ima (N=111). U drugom su dijelu predstavljeni rezultati kvalitativnog dijela istraživanja iz 22 polustrukturirana intervjua s osobama zaposlenima u OCD-ima u 9 hrvatskih gradova. U zaključnoj se raspravi problematiziraju strukturna ograničenja rada u navedenom sektoru, nesigurnost rada na svim istraživanim razinama, pojava samoizrabljivanja, ali i samodefiniranje radom te socijalna osjetljivost zaposlenih u sektoru. U posljednjem se dijelu knjige nalaze preporuke za javne politike sa svrhom poboljšanja uvjeta rada u civilnom sektoru na području suvremene kulture i umjetnosti, pri čemu se naglašavaju regionalne posebnosti koje trebaju biti uzimane u obzir na svim razinama izrade i provedbe mjera za javne politike.
Kategorija: Znanstvena
Sociologija
Puni text rada: 819307.Osvajanje_prostora_rada.pdf (tekst priložen 2. Lip. 2016. u 13:15 sati)