crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 819340

Zbornik radova

Autori: Cujzek, Marina; Vranić, Andrea
Naslov: Usvajanje društvene igre kao oblik kognitivnog treninga za starije osobe
( Boardgame as cognitive training in elderly )
Izvornik: 23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa : Psihologija starenja - pogled u budućnost : sažeci priopćenja / Despot Lučanin, Jasminka ... at al. (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo , 2015. 146-146.
Skup: Godišnja konferencija hrvatskih psihologa : Psihologija starenja - pogled u budućnost (23 ; 2015)
Mjesto i datum: Šibenik, Hrvatska, 04.-07.11.2015.
Ključne riječi: kognitivne funkcije ; društvene igre ; Belot ; kognitivni trening
( cognition ; board game ; Belot ; cognitive training )
Sažetak:
Pad kognitivnih funkcija problem je s kojim se suočava velik broj ljudi u starijoj životnoj dobi. Kognitivni trening je jedan od načina na koji se može usporiti pad kognitivnih funkcija. Igranje, odnosno usvajanje pravila, društvenih igara također može osnažiti kognitivne sposobnosti koje slabe kod starijih ljudi. Cilj ovog istraživanja bio je istražiti utjecaj usvajanja društvene igre „Belot“ na brzinu obrade informacija, pozornost, radno pamćenje i fluidno rezoniranje. Sudionici (N=29) su podijeljeni u dvije skupine: eksperimentalnu i aktivnu kontrolnu (igrači igre „Čovječe, ne ljuti se“). Kognitivni trening je trajao 6 tjedana, a sudionici su svaki tjedan igrali računalne verzije navedenih igara dva puta po 30 minuta. Rezultati su pokazali napredak eksperimentalne skupine u testu fluidnog rezoniranja i smanjeni broj pogrešaka u testu pozornosti, a također je uočen trend većeg broja točnih odgovora u testu radnog pamćenja. Vrijeme izborne reakcije, broj točnih odgovora u testu pozornosti i broj točnih odgovora u testu radnog pamćenja su pokazali značajno poboljšanje između dva mjerenja. Iako uočljivog trenda, sama razlika između skupina nije utvrđena. Kako bismo provjerili dugotrajnost ove vrste treninga ispitali smo kognitivne sposobnosti sudionika i 3 mjeseca nakon završetka treninga. Rezultati sugeriraju da igranje „Belota“, ali i usvajanje vještina rada na računalu potrebnih za igranje računalnih igara, ima pozitivan učinak na kognitivne funkcije te bi bilo potrebno detaljnije istražiti njihov učinak.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Andrea Vranić (avranic@ffzg.hr), 2. Lip. 2016. u 14:23 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4