Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Usvajanje društvene igre kao oblik kognitivnog treninga za starije osobe (CROSBI ID 635936)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Cujzek, Marina ; Vranić, Andrea Usvajanje društvene igre kao oblik kognitivnog treninga za starije osobe // 23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa : Psihologija starenja - pogled u budućnost : sažeci priopćenja / Despot Lučanin, Jasminka ... at al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2015. str. 146-146

Podaci o odgovornosti

Cujzek, Marina ; Vranić, Andrea

hrvatski

Usvajanje društvene igre kao oblik kognitivnog treninga za starije osobe

Pad kognitivnih funkcija problem je s kojim se suočava velik broj ljudi u starijoj životnoj dobi. Kognitivni trening je jedan od načina na koji se može usporiti pad kognitivnih funkcija. Igranje, odnosno usvajanje pravila, društvenih igara također može osnažiti kognitivne sposobnosti koje slabe kod starijih ljudi. Cilj ovog istraživanja bio je istražiti utjecaj usvajanja društvene igre „Belot“ na brzinu obrade informacija, pozornost, radno pamćenje i fluidno rezoniranje. Sudionici (N=29) su podijeljeni u dvije skupine: eksperimentalnu i aktivnu kontrolnu (igrači igre „Čovječe, ne ljuti se“). Kognitivni trening je trajao 6 tjedana, a sudionici su svaki tjedan igrali računalne verzije navedenih igara dva puta po 30 minuta. Rezultati su pokazali napredak eksperimentalne skupine u testu fluidnog rezoniranja i smanjeni broj pogrešaka u testu pozornosti, a također je uočen trend većeg broja točnih odgovora u testu radnog pamćenja. Vrijeme izborne reakcije, broj točnih odgovora u testu pozornosti i broj točnih odgovora u testu radnog pamćenja su pokazali značajno poboljšanje između dva mjerenja. Iako uočljivog trenda, sama razlika između skupina nije utvrđena. Kako bismo provjerili dugotrajnost ove vrste treninga ispitali smo kognitivne sposobnosti sudionika i 3 mjeseca nakon završetka treninga. Rezultati sugeriraju da igranje „Belota“, ali i usvajanje vještina rada na računalu potrebnih za igranje računalnih igara, ima pozitivan učinak na kognitivne funkcije te bi bilo potrebno detaljnije istražiti njihov učinak.

kognitivne funkcije ; društvene igre ; Belot ; kognitivni trening

nije evidentirano

engleski

Boardgame as cognitive training in elderly

nije evidentirano

cognition ; board game ; Belot ; cognitive training

nije evidentirano

Podaci o prilogu

146-146.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa : Psihologija starenja - pogled u budućnost : sažeci priopćenja

Despot Lučanin, Jasminka ... at al.

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

Podaci o skupu

Godišnja konferencija hrvatskih psihologa : Psihologija starenja - pogled u budućnost (23 ; 2015)

predavanje

04.11.2015-07.11.2015

Šibenik, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija