crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 821597

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Tomljenović, Zlata
Naslov: Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture
( Ecological thinking - learning new values through visual arts education )
Knjiga: Ekologija v konceptu širših družbenih sprememb
Urednik/ci: Duh, Matjaž
Izdavač: Založba PeF, Pedagoška fakulteta Univerze v mariboru i RIS Dvorec Rakičan
Grad: Maribor
Godina: 2016
Raspon stranica:: 298-311
Ukupni broj stranica u knjizi:: 323
ISBN: 978-961-6647-49-6
Ključne riječi: ekologija, ekološko mišljenje, ekološka umjetnost, holistički pristup učenju i poučavanju, održivi razvoj, nastava likovne kulture
( ecology, ecological thinking, environmental art, holistic approach to learning and teaching, sustainable development, visual arts education )
Sažetak:
U članku se razmatra mogućnost obogaćivanja nastave likovne kulture kroz istraživanje ekoloških pitanja i razvoj ekološkog mišljenja. Izvođenje nastave likovne kulture treba biti u skladu sa suvremenim zahtjevima recipijenata, njihovim potrebama i interesima. Ovaj cilj može se ostvariti kroz uporabu suvremenog, interaktivnog, holističkog pristupa odgoju i obrazovanju, koji uključuje razvoj sustava vrijednosti, kritičkog mišljenja i odgovornijeg odnosa prema prirodi i društvu u kojem živimo. U radu se također razmatraju poveznice između održivog razvoja, ekologije, prirode i likovne umjetnosti. Razvoj ekološkog mišljenja preduvjet je za usvajanje pozitivnih stavova prema prirodi i životnom okolišu. U nastavi likovne kulture ono se može razvijati kroz razgovor o ulozi likovne umjetnosti i umjetnosti općenito u kontekstu postojećih društvenih i ekoloških određenja, kroz uporabu vizualnog mišljenja i likovno izražavanje, kroz razvoj likovnog i estetskog senzibiliteta. Navedeni postupci rezultiraju restrukturiranjem odnosno stvaranjem novih emocionalnih i etičkih struktura koje uključuju intuiciju, empatiju, potrebu za oplemenjivanjem prostora u kojem se živi i mijenjanjem kvalitete svakodnevnog života nabolje. Dugoročno, integracija nastavnoga sadržaja održivog razvoja i nastave likovne kulture trebala bi rezultirati trajnom promjenom odnosa čovjeka prema prirodi i jačanjem njegova ekološkog senzibiliteta.
Izvorni jezik: hrv
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
Puni text rada: 821597.Tomljenovic_Ekolosko_misljenje.docx (tekst priložen 15. Lip. 2016. u 11:37 sati)
Upisao u CROSBI: Zlata Tomljenović (zlata.tomljenovic@uniri.hr), 15. Lip. 2016. u 11:37 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4