Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture (CROSBI ID 56428)

Prilog u knjizi | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Tomljenović, Zlata Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture // Ekologija v konceptu širših družbenih sprememb / Duh, Matjaž (ur.). Maribor: Založba PEF, Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru ; Raziskovalno Izobraževalno Središče Dvorec Rakičan, 2016. str. 298-311

Podaci o odgovornosti

Tomljenović, Zlata

hrvatski

Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture

U članku se razmatra mogućnost obogaćivanja nastave likovne kulture kroz istraživanje ekoloških pitanja i razvoj ekološkog mišljenja. Izvođenje nastave likovne kulture treba biti u skladu sa suvremenim zahtjevima recipijenata, njihovim potrebama i interesima. Ovaj cilj može se ostvariti kroz uporabu suvremenog, interaktivnog, holističkog pristupa odgoju i obrazovanju, koji uključuje razvoj sustava vrijednosti, kritičkog mišljenja i odgovornijeg odnosa prema prirodi i društvu u kojem živimo. U radu se također razmatraju poveznice između održivog razvoja, ekologije, prirode i likovne umjetnosti. Razvoj ekološkog mišljenja preduvjet je za usvajanje pozitivnih stavova prema prirodi i životnom okolišu. U nastavi likovne kulture ono se može razvijati kroz razgovor o ulozi likovne umjetnosti i umjetnosti općenito u kontekstu postojećih društvenih i ekoloških određenja, kroz uporabu vizualnog mišljenja i likovno izražavanje, kroz razvoj likovnog i estetskog senzibiliteta. Navedeni postupci rezultiraju restrukturiranjem odnosno stvaranjem novih emocionalnih i etičkih struktura koje uključuju intuiciju, empatiju, potrebu za oplemenjivanjem prostora u kojem se živi i mijenjanjem kvalitete svakodnevnog života nabolje. Dugoročno, integracija nastavnoga sadržaja održivog razvoja i nastave likovne kulture trebala bi rezultirati trajnom promjenom odnosa čovjeka prema prirodi i jačanjem njegova ekološkog senzibiliteta.

ekologija, ekološko mišljenje, ekološka umjetnost, holistički pristup učenju i poučavanju, održivi razvoj, nastava likovne kulture

nije evidentirano

engleski

Ecological thinking - learning new values through visual arts education

nije evidentirano

ecology, ecological thinking, environmental art, holistic approach to learning and teaching, sustainable development, visual arts education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

298-311.

objavljeno

Podaci o knjizi

Ekologija v konceptu širših družbenih sprememb

Duh, Matjaž

Maribor: Založba PEF, Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru ; Raziskovalno Izobraževalno Središče Dvorec Rakičan

2016.

978-961-6647-49-6

Povezanost rada

Obrazovne znanosti