crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 821964

Zbornik radova

Autori: Žauhar, Valnea; Bajšanski, Igor; Domijan, Dražen
Naslov: Utjecaj predznanja na točnost klasifikacije i metakognitivno nadgledanje
( The effect of prior knowledge on classification accuracy and metacognitive monitoring )
Izvornik: XXII naučni ekup: Empirijska istraživanja u psihologiji / Lazarević, Ljiljana i sur. (ur.). - Beograd : Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu , 2016. 56-57.
Skup: XXII Empirijska istraživanja u psihologiji
Mjesto i datum: Beograd, Srbija, 18. – 20. ožujka.
Ključne riječi: sukladno predznanje; konfliktno predznanje; točnost klasifikacije; metakognitivno nadgledanje; integrativni pristup kategorijalnom učenju
( consistent prior knowledge; inconsistent prior knowledge; ladno predznanje; classification accuracy; metakognitive monitoring; integrated learning view )
Sažetak:
Problem ovog istraživanja bio je ispitati utjecaj vrste aktiviranog predznanja na točnost i metakognitivno nadgledanje klasifikacije pojedinih obilježja pripadnika kategorije tijekom procesa učenja. Eksperiment se sastojao od tri faze kategorijalnog učenja i tri faze transfera. Korištena je paradigma aktivacije minimalne količine predznanja. U fazama učenja zadatak ispitanika bio je klasificirati podražaje sastavljene od verbalnih opisa izmišljenih kategorija. Svaki se pripadnik kategorije sastojao od pet obilježja koja su karakteristična za jednu kategoriju jer se unutar nje javljaju češće i jednog jedinstvenog obilježja koje se javlja isključivo unutar te kategorije čime se aktivira predznanje (sukladno ili konfliktno). Svaku fazu učenja slijedila je faza transfera. U fazi transfera, zadatak ispitanika bio je klasificirati pojedino prezentirano obilježje s obzirom na čestinu javljanja u određenoj kategoriji te procijeniti sigurnost u točnost klasifikacije na skali od 1 do 7. Provedene su dvije trosmjerne analize varijance s ponovljenim mjerenjima na faktorima vrsta obilježja (karakteristična, jedinstvena) i faza transfera (tri faze transfera), te nezavisnim grupama na faktoru vrsta aktiviranog predznanja (sukladno, konfliktno). Dobivene su značajne trosmjerne interakcije vrste aktiviranog predznanja, faze transfera i vrste obilježja na točnost klasifikacije (F(2, 96) = 6.79, p < .01) te na procjene sigurnosti (F(2, 96) = 3.14, p < .05). U prvoj fazi transfera u uvjetu aktivacije sukladnog predznanja točnost klasifikacije i procjene sigurnosti više su za jedinstvena obilježja, dok su u uvjetu aktivacije konfliktnog predznanja više za karakteristična obilježja. U drugoj i u trećoj fazi transfera, točnost klasifikacije podjednaka je za obje vrste obilježja u oba eksperimentalna uvjeta. Procjene sigurnosti u točnost klasifikacije u drugoj su fazi u uvjetu aktivacije sukladnog predznanja i dalje više za jedinstvena obilježja, dok su u uvjetu aktivacije konfliktnog predznanja podjednake za dvije vrste obilježja. U trećoj su fazi procjene podjednake za obje vrste obilježja u oba eksperimentalna uvjeta. Dobiveni rezultati su u skladu s integrativnim pristupom kategorijalnom učenju prema kojem su predznanje i učenje temeljeno na čestini pojavljivanja obilježja u interakciji tijekom procesa učenja. Pri tome, metakognitivno nadgledanje točnosti klasifikacije efikasno je neovisno o vrsti aktiviranog predznanja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: HRZZ-IP-2013-11-4139
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Valnea Žauhar (vzauhar@ffri.hr), 17. Lip. 2016. u 11:48 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4