crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 821998

Zbornik radova

Autori: Takšić, Vladimir; Mohorić, Tamara; Molander, Bo; Holmstrom, Stefan
Naslov: Čimbenici različitog funkcioniranja čestica (DIF) u međukulturalnim istraživanjima
( DIF items in cross-cultural studies )
Izvornik: XX. Dani psihologije u Zadru - Sažetci priopćenja / Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru , 2016. 126-126 (ISBN: 978-953-331-102-9).
Skup: XX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 19.-21.05.2016.
Ključne riječi: unakrsna (kros) validacija; UEK-45; emocionalna inteligencija; nejednako funkcioniranje čestica; DIF
( cross-validation; ESCQ; emotional intelligence; differential item functioning; DIF )
Sažetak:
Jedna od završnih faza u validaciji psihologijskih mjernih instrumenata je tzv. unakrsna (kros) validacija, odnosno provjera funkcioniranja instrumenata u različitim uzorcima ispitanika. Otkrivanje čestica koje pokazuju pristranost počiva na različitim metodama provjere i nije nimalo lak zadatak istraživača. Ali nakon toga istraživača čeka još teži zadatak a to je otkrivanje mogućih uzoraka nejednakom funkcioniranju pojedinih čestica u upitniku ili zadataka u nekom testu. Cilj nam je prikazati rezultate i zaključke nekih provjera Upitnika emocionalne kompetencije (UEK-45, Takšić, 2002) primijenjenog na uzorcima studenata iz različitih zemalja na četiri kontinenta. Pojam emocionalne inteligencije (kompetencije) prvi su 1990. godine definirali Mayer i Salovey kao "sposobnost praćenja svojih i tuđih osjećanja i emocija te upotreba tih informacija u razmišljanju i ponašanju". Tu su interakciju emocija i inteligencije prikazali kao četiri hijerarhijski povezane sposobnosti. Trenutno se konceptualizacija emocionalne inteligencije može podijeliti u dvije šire kategorije 1) kao sposobnosti koje uključuju kognitivno procesiranje emocionalnih informacija i 2) kao dio osobina ličnosti. S obzirom na tu konceptualnu razliku razvili su se različiti pristupi mjerenju emocionalne inteligencije. S jedne strane tu su upitnici (koji mjere tipičan učinak) i slijede teorijski model osobina ličnosti, a s druge testovi uratka (koji mjere maksimalni učinak pojedinca). Sam proces provjere unakrsne validacije instrumenta počinje prijevodom gdje se sve više sugerira da to učine eksperti konsenzusom (ili još bolje bilingvisti), nakon ponovnog prijevoda (tzv. back translation). Nakon prikupljanja podataka u različitim zemljama i kulturama unakrsnu validaciju smo napravili različitim statističkim metodama i ovdje ćemo prikazati najzanimljivije rezultate. Također bit će prikazani mogući razlozi nejednakog funkcioniranja pojedinih čestica UEK-45 u različitim zemljama i kulturama.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Tamara Mohorić (tmohoric@ffri.uniri.hr), 17. Lip. 2016. u 12:53 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4