Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Čimbenici različitog funkcioniranja čestica (DIF) u međukulturalnim istraživanjima (CROSBI ID 636585)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Takšić, Vladimir ; Mohorić, Tamara ; Molander, Bo ; Holmstrom, Stefan Čimbenici različitog funkcioniranja čestica (DIF) u međukulturalnim istraživanjima // XX. Dani psihologije u Zadru - Sažetci priopćenja / Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 126-126

Podaci o odgovornosti

Takšić, Vladimir ; Mohorić, Tamara ; Molander, Bo ; Holmstrom, Stefan

hrvatski

Čimbenici različitog funkcioniranja čestica (DIF) u međukulturalnim istraživanjima

Jedna od završnih faza u validaciji psihologijskih mjernih instrumenata je tzv. unakrsna (kros) validacija, odnosno provjera funkcioniranja instrumenata u različitim uzorcima ispitanika. Otkrivanje čestica koje pokazuju pristranost počiva na različitim metodama provjere i nije nimalo lak zadatak istraživača. Ali nakon toga istraživača čeka još teži zadatak a to je otkrivanje mogućih uzoraka nejednakom funkcioniranju pojedinih čestica u upitniku ili zadataka u nekom testu. Cilj nam je prikazati rezultate i zaključke nekih provjera Upitnika emocionalne kompetencije (UEK-45, Takšić, 2002) primijenjenog na uzorcima studenata iz različitih zemalja na četiri kontinenta. Pojam emocionalne inteligencije (kompetencije) prvi su 1990. godine definirali Mayer i Salovey kao "sposobnost praćenja svojih i tuđih osjećanja i emocija te upotreba tih informacija u razmišljanju i ponašanju". Tu su interakciju emocija i inteligencije prikazali kao četiri hijerarhijski povezane sposobnosti. Trenutno se konceptualizacija emocionalne inteligencije može podijeliti u dvije šire kategorije 1) kao sposobnosti koje uključuju kognitivno procesiranje emocionalnih informacija i 2) kao dio osobina ličnosti. S obzirom na tu konceptualnu razliku razvili su se različiti pristupi mjerenju emocionalne inteligencije. S jedne strane tu su upitnici (koji mjere tipičan učinak) i slijede teorijski model osobina ličnosti, a s druge testovi uratka (koji mjere maksimalni učinak pojedinca). Sam proces provjere unakrsne validacije instrumenta počinje prijevodom gdje se sve više sugerira da to učine eksperti konsenzusom (ili još bolje bilingvisti), nakon ponovnog prijevoda (tzv. back translation). Nakon prikupljanja podataka u različitim zemljama i kulturama unakrsnu validaciju smo napravili različitim statističkim metodama i ovdje ćemo prikazati najzanimljivije rezultate. Također bit će prikazani mogući razlozi nejednakog funkcioniranja pojedinih čestica UEK-45 u različitim zemljama i kulturama.

unakrsna (kros) validacija ; UEK-45 ; emocionalna inteligencija ; nejednako funkcioniranje čestica ; DIF

nije evidentirano

engleski

DIF items in cross-cultural studies

nije evidentirano

cross-validation ; ESCQ ; emotional intelligence ; differential item functioning ; DIF

nije evidentirano

Podaci o prilogu

126-126.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XX. Dani psihologije u Zadru - Sažetci priopćenja

Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A.

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-331-102-9

Podaci o skupu

XX. Dani psihologije u Zadru

predavanje

01.01.2016-01.01.2016

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija