( KeyOSk )
Izvornik: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Vrsta: Arhitektonski dizajn
Godina: 2015
Ključne riječi: kiosk; Osijek; rezultati natkječaja; samoodrživi moduli
( competition results; kiosk; Osijek; self-sustaining modules )
Na osnovi natječaja kojim Sveučilište J.J.Strossmayera u Osijeku želi dati konkretan doprinos cjelovitom osmišljavanju postavljanja urbane opreme – kioska na javnim urbanim površinama, prikazano je sadržajno rješenje KeyOSk na način kako bi se stvorio prepoznatljiv i karakteristično osječki urbani element s ujedinjenjem oblikovnih, konstrukcijskih, instalaterskih i energetskih gledišta izgradnje, kao i ekonomskih, odnosno gospodarskih gledišta korištenja. Predloženo tehničko rješenje grupe keyOSk u sebi sadrži ključ pragmatičnog rješenja kroz trostruku uporabnu vrijednost. Primarno se radi o objektu za obavljanje poslovne djelatnosti, a sekundarno predstavlja mjesto svakidašnje komunikacije sugrađana koji se na klupi kioska mogu odmoriti, informirati, čekati javni prijevoz i slično. Najvažniji dio tehničkog rješenja predstavlja tercijarni doprinos, a odnosi se na keyOSk kao telekomunikacijsko središte s naglaskom na WiFi hotspot, mjesto postavljanja videonadzora i slično. Prema postavkama definiranim u natječaju bilo je potrebno ostvariti što je moguće veći stupanj samoodrživosti odnosno nezavisnosti o bilo kojim priključcima na infrastrukturu (struja, voda, plin, …). Usprkos ovom zahtjevu ostali smo pri mišljenju kako nezavisnost o električnoj energiji ne predstavlja svrsishodno rješenje pogotovo zbog jednostavne mogućnosti priključenja na svim gradskim područjima te relativno povoljni trošak priključenja. Umjesto tog zahtjeva predlažemo postavljanje nezavisnog fotonaposkog sustava koji bi bio dostatan samo za kraće vrijeme uslijed nestanka električne energije u fiksnoj mreži.
Arhitektura i urbanizam,Elektrotehnika,Građevinarstvo
Puni text rada: 824527.A0_KeyOSk1.pdf (tekst priložen 30. Lip. 2016. u 15:40 sati)
Upisao u CROSBI: Tihomir Štefić (tstefic@gfos.hr), 30. Lip. 2016. u 15:40 sati