crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 829401

Zbornik radova

Autori: Crnković, Silvija; Krip, Marija; Plavec, Aleksandra
Naslov: Posljedice kognitivnog oštećenja i terapijske intervencije u 16-god1šnjeg dječaka nakon cerebrovaskularnog inzulta
( Post-stroke cognitive impairment and therapeutic intervention in the 16 year old boy )
Izvornik: 22. dani Ramira i Zorana Bujasa : sažeci priopćenja = 22nd Ramiro and Zoran Bujas' days : book of abstracts / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju , 2015. 240-240.
Skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (22 ; 2015)
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 16.-18.05.2015.
Ključne riječi: cerebrovaskularni inzult ; djeca
( cerebrovascular insult ; children )
Sažetak:
Arteriovenske malformacije su najčešći uzrok intracerebralnog krvarenja u starije djece. Intracerebralni hematom može izazvati niz neuroloških i kognitivnih deficita, a promjene u ponašanju koje se javljaju nakon što je osoba pretrpjela oštećenje mozga najviše ovise o osobitostima lezije (lokalizaciji, veličini, vrsti oštećenja), pri čemu značajan utjecaj imaju i premorbidne osobine (razina sposobnosti, karakteristike ličnosti), te dob i spol. Prikazujemo slučaj 16 godina starog dječaka s kognitivnim oštećenjima nakon velikog hemoragijskog cerebrovaskularnog inzulta u lijevoj temporoparijetalnoj regiji. Dominantna simptomatologija javila se u obliku oštećenja verbalne i neverbalne komunikacije, teškoća u svim jezičnim sastavnicama te čitanju i pisanju. U neuropsihološkoj procjeni korištenje intervju s dječakom i roditeljima, VVechslerovtest inteligencije (WB si II), test auditivno- verbalnog učenja (AVLT), subtest iz VVechslerove ljestvice pamćenja WB sp I (V), Rey-Osterriethov test složenog lika, Test verbalne fluentnosti (FAS) ¡Test nedovršenih rečenica. Rezultati ispitivanja upućuju na deficite u mnestičkim funkcijama, verbalnoj fluentnosti, uz diskretno oslabljene vidnokonstruktivne i vidnoperceptivne sposobnosti što je posljedica organske cerebralne disfunkcije, a izražena je i motorna afazija. lako su se navedene teškoće i očekivale obzirom na lokalizaciju hematoma, brzo dijagnosticiranje i odgovarajuće terapijske intervencije izrazito su bitne radi rehabilitacije kognitivnih funkcija u djece. Dječaka se uključilo u tretman logopeda i defektologa, praćenje psihologa i neuropedijatra, a preporuka je u terapijski rad osim roditelja uključiti i nastavnike kako bi se zbog emocionalnih poteškoća, dječaku i u ispitnim situacijama omogućilo lakše prevladavanje izraženih deficita. Zaključno možemo istaknuti da se uz adekvatnu dijagnostiku i multidisciplinarni pristup i u ovakvim slučajevima mogu očekivati zadovoljavajući pozitivni ishodi.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Mirela Podobnik (mirela@pozeska-bolnica.hr), 11. Kol. 2016. u 10:59 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4