Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Posljedice kognitivnog oštećenja i terapijske intervencije u 16-god1šnjeg dječaka nakon cerebrovaskularnog inzulta (CROSBI ID 638184)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Crnković, Silvija ; Krip, Marija ; Plavec, Aleksandra Posljedice kognitivnog oštećenja i terapijske intervencije u 16-god1šnjeg dječaka nakon cerebrovaskularnog inzulta // 22. dani Ramira i Zorana Bujasa : sažeci priopćenja = 22nd Ramiro and Zoran Bujas' days : book of abstracts / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2015. str. 240-240

Podaci o odgovornosti

Crnković, Silvija ; Krip, Marija ; Plavec, Aleksandra

hrvatski

Posljedice kognitivnog oštećenja i terapijske intervencije u 16-god1šnjeg dječaka nakon cerebrovaskularnog inzulta

Arteriovenske malformacije su najčešći uzrok intracerebralnog krvarenja u starije djece. Intracerebralni hematom može izazvati niz neuroloških i kognitivnih deficita, a promjene u ponašanju koje se javljaju nakon što je osoba pretrpjela oštećenje mozga najviše ovise o osobitostima lezije (lokalizaciji, veličini, vrsti oštećenja), pri čemu značajan utjecaj imaju i premorbidne osobine (razina sposobnosti, karakteristike ličnosti), te dob i spol. Prikazujemo slučaj 16 godina starog dječaka s kognitivnim oštećenjima nakon velikog hemoragijskog cerebrovaskularnog inzulta u lijevoj temporoparijetalnoj regiji. Dominantna simptomatologija javila se u obliku oštećenja verbalne i neverbalne komunikacije, teškoća u svim jezičnim sastavnicama te čitanju i pisanju. U neuropsihološkoj procjeni korištenje intervju s dječakom i roditeljima, VVechslerovtest inteligencije (WB si II), test auditivno- verbalnog učenja (AVLT), subtest iz VVechslerove ljestvice pamćenja WB sp I (V), Rey-Osterriethov test složenog lika, Test verbalne fluentnosti (FAS) ¡Test nedovršenih rečenica. Rezultati ispitivanja upućuju na deficite u mnestičkim funkcijama, verbalnoj fluentnosti, uz diskretno oslabljene vidnokonstruktivne i vidnoperceptivne sposobnosti što je posljedica organske cerebralne disfunkcije, a izražena je i motorna afazija. lako su se navedene teškoće i očekivale obzirom na lokalizaciju hematoma, brzo dijagnosticiranje i odgovarajuće terapijske intervencije izrazito su bitne radi rehabilitacije kognitivnih funkcija u djece. Dječaka se uključilo u tretman logopeda i defektologa, praćenje psihologa i neuropedijatra, a preporuka je u terapijski rad osim roditelja uključiti i nastavnike kako bi se zbog emocionalnih poteškoća, dječaku i u ispitnim situacijama omogućilo lakše prevladavanje izraženih deficita. Zaključno možemo istaknuti da se uz adekvatnu dijagnostiku i multidisciplinarni pristup i u ovakvim slučajevima mogu očekivati zadovoljavajući pozitivni ishodi.

cerebrovaskularni inzult ; djeca

nije evidentirano

engleski

Post-stroke cognitive impairment and therapeutic intervention in the 16 year old boy

nije evidentirano

cerebrovascular insult ; children

nije evidentirano

Podaci o prilogu

240-240.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. dani Ramira i Zorana Bujasa : sažeci priopćenja = 22nd Ramiro and Zoran Bujas' days : book of abstracts

Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

Podaci o skupu

Dani Ramira i Zorana Bujasa (22 ; 2015)

poster

16.04.2015-18.04.2015

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija