Posljedice kognitivnog oštećenja i terapijske intervencije u 16-god1šnjeg dječaka nakon cerebrovaskularnog inzulta (CROSBI ID 638184)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Crnković, Silvija ; Krip, Marija ; Plavec, Aleksandra
hrvatski
Posljedice kognitivnog oštećenja i terapijske intervencije u 16-god1šnjeg dječaka nakon cerebrovaskularnog inzulta
Arteriovenske malformacije su najčešći uzrok intracerebralnog krvarenja u starije djece. Intracerebralni hematom može izazvati niz neuroloških i kognitivnih deficita, a promjene u ponašanju koje se javljaju nakon što je osoba pretrpjela oštećenje mozga najviše ovise o osobitostima lezije (lokalizaciji, veličini, vrsti oštećenja), pri čemu značajan utjecaj imaju i premorbidne osobine (razina sposobnosti, karakteristike ličnosti), te dob i spol. Prikazujemo slučaj 16 godina starog dječaka s kognitivnim oštećenjima nakon velikog hemoragijskog cerebrovaskularnog inzulta u lijevoj temporoparijetalnoj regiji. Dominantna simptomatologija javila se u obliku oštećenja verbalne i neverbalne komunikacije, teškoća u svim jezičnim sastavnicama te čitanju i pisanju. U neuropsihološkoj procjeni korištenje intervju s dječakom i roditeljima, VVechslerovtest inteligencije (WB si II), test auditivno- verbalnog učenja (AVLT), subtest iz VVechslerove ljestvice pamćenja WB sp I (V), Rey-Osterriethov test složenog lika, Test verbalne fluentnosti (FAS) ¡Test nedovršenih rečenica. Rezultati ispitivanja upućuju na deficite u mnestičkim funkcijama, verbalnoj fluentnosti, uz diskretno oslabljene vidnokonstruktivne i vidnoperceptivne sposobnosti što je posljedica organske cerebralne disfunkcije, a izražena je i motorna afazija. lako su se navedene teškoće i očekivale obzirom na lokalizaciju hematoma, brzo dijagnosticiranje i odgovarajuće terapijske intervencije izrazito su bitne radi rehabilitacije kognitivnih funkcija u djece. Dječaka se uključilo u tretman logopeda i defektologa, praćenje psihologa i neuropedijatra, a preporuka je u terapijski rad osim roditelja uključiti i nastavnike kako bi se zbog emocionalnih poteškoća, dječaku i u ispitnim situacijama omogućilo lakše prevladavanje izraženih deficita. Zaključno možemo istaknuti da se uz adekvatnu dijagnostiku i multidisciplinarni pristup i u ovakvim slučajevima mogu očekivati zadovoljavajući pozitivni ishodi.
cerebrovaskularni inzult ; djeca
nije evidentirano
engleski
Post-stroke cognitive impairment and therapeutic intervention in the 16 year old boy
nije evidentirano
cerebrovascular insult ; children
nije evidentirano
Podaci o prilogu
240-240.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
22. dani Ramira i Zorana Bujasa : sažeci priopćenja = 22nd Ramiro and Zoran Bujas' days : book of abstracts
Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
Podaci o skupu
Dani Ramira i Zorana Bujasa (22 ; 2015)
poster
16.04.2015-18.04.2015
Zagreb, Hrvatska