crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 829827

Zbornik radova

Autori: Ćurković, Natalija; Šabić, Josip; Elezović, Ines; Buljan Culej, Jasminka
Naslov: Usporedba analiza zadataka u testovima znanja prema Klasičnoj teoriji testova i Teoriji odgovora na zadatak
( Comparison of test items analysis in Classical Test Theory and Item Response Theory )
Izvornik: Program i sažeci priopćenja: 19. dani Ramira i Zorana Bujasa / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka ; Mikac, Una ; Urch, Dražen (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu , 2009. 105-105 (ISBN: 978-953-175-339-5).
Skup: 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 22.-25.04.2009.
Ključne riječi: testovi znanja; psihometrijska analiza; klasična teorija; teorija odgovora na zadatak
( knowledge tests; psychometrics analysis; Classical Test Theory; Item Response Theory )
Sažetak:
Pri psihometrijskoj analizi testova znanja, uobičajeno se kombiniraju dva pristupa: klasični i suvremeni. U Hrvatskoj je dosad nepravedno zanemarivana suvremena Teorija odgovora na zadatke (eng. Item Response Theory - IRT). Stoga je cilj ovoga istraživanja usporedba dvaju pristupa u psihometrijskoj analizi testova znanja u hrvatskom obrazovnom kontekstu. U istraživanju je sudjelovalo 1186 učenika koji su rješavali ispit iz Hrvatskoga jezika i 1229 učenika koji su rješavali ispit iz Matematike. Ispitni zadaci su analizirani prema Klasičnoj teoriji testova (KTT) i IRT. U kontekstu KTT, računati su indeksi težine zadataka, standardne devijacije aritmetičkih sredina zadataka, koeficijenti diskriminativnosti zadataka (nespuriozne korelacije između uratka na zadatku i ukupnog uratka na testu) i doprinosi pojedinih zadataka ukupnoj pouzdanosti testa. U kontekstu IRT-a, generirane su karakteristične krivulje zadataka i različiti indeksi pristajanja zadataka uz odabrane modele. U većini slučajeva rezultati ovih dvaju analiza bili su konzistentni. IRT se pokazao osobito korisnim u slučajevima kada su analize u kontekstu KTT davale vrlo slične pokazatelje za dva zadatka. S druge strane, KTT analize su se pokazale korisnima u objašnjavanju mogućih uzroka nepristajanja nekih zadataka uz odabrani model u kontekstu IRT-a. Zaključujemo da bi ubuduće pri analizi zadataka u testovima znanja trebalo kombinirati Klasičnu teoriju testova i suvremene pristupe analiza testova kako bi dobili potpuniju sliku o funkcioniranju zadataka.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL Internet adrese: http://psihologija.ffzg.unizg.hr/uploads/GV/jq/GVjq5ZWSc1qY_jFQFQ483g/19_Dani-Bujasa_2009_Web_Version.pdf
Upisao u CROSBI: Ines Elezović (ines.elezovic@ncvvo.hr), 18. Kol. 2016. u 21:16 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4