Pregled bibliografske jedinice broj: 830093

Autori: Bubić, Andreja; Jukić, Tonća; Šijaković, Eni
Naslov: Čitanje kroz igru: važnost poticanja čitanja od najranije dobi
( Reading through play: the importance of developing reading habits from an early age )
Izvornik: Zbornik radova znanstvene konferencije s međunarodnom suradnjom "Dijete, igra, stvaralaštvo" / Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir (ur.). - Split - Zagreb : Filozofski fakultet u Splitu ; Savez društava "Naša djeca" Hrvatske , 2016. 53-64 (ISBN: 978-953-7395-94-0).
Skup: Znanstvena konferencija s međunarodnom suradnjom "Dijete, igra, stvaralaštvo"
Mjesto i datum: Split, 24.-25. rujna 2015.
Ključne riječi: čitanje; igra; kreativnost; škola; vrtić
( reading; play; creativity; school; kindergarten )
Čitanje predstavlja jednu od najfascinantnijih ljudskih sposobnosti koja nije samo nužna za opstanak u suvremenom svijetu, već uz to pojedincu otvara čudesan, zanimljiv i poticajan svijet koji mu bez knjiga ne bi bio dostupan. Čitanje potiče na razmišljanje, razvija maštu, kreativnost, emocionalni razvoj i empatiju, te je stoga vrlo važno razumjeti kako se ta vještina kod djece stječe i razvija. Naime, da bi djeca i mladi naučili čitati, zavoljeli knjigu i stvorili čitalačke navike, nije dovoljno samo naučiti slova i čitati u školi. Umjesto toga, važno je da obitelj stvori potrebno okruženje i pozitivne temelje na koje se kasnije mogu nadograditi aktivnosti odgojitelja i učitelja usmjerene poučavanju čitanja. Pritom je važno postupno razvijati predčitalačke vještine te ljubav djeteta prema knjizi, što će kasnije postati osnova za stjecanje složenijih čitalačkih navika. Stoga se u ovom radu detaljnije opisuje važnost čitanja, kao i načini na koje se kroz igru i obiteljsku interakciju od najranije dobi stječu predčitalačke i čitalačke vještine. U radu su predstavljena i razmišljanja skupine odgojitelja, roditelja i učitelja o prednostima i važnosti čitanja te načinima poticanja čitanja kod djece. Ovaj rad nudi i niz smjernica vezanih uz korištenje igara i manipulativnih sredstava namijenjenih razvoju pismenosti, kao i općih savjeta koji roditeljima, odgojiteljima i učiteljima mogu pomoći u poticanju čitalačke kulture kod djece.
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Tonća Jukić (tjukic@ffst.hr), 23. Kol. 2016. u 11:14 sati