Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija školskog uspjeha (CROSBI ID 231093)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Babič Čikeš, Ana ; Buško, Vesna Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija školskog uspjeha // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 24 (2015), 1; 21-45. doi: 10.5559/di.24.1.02

Podaci o odgovornosti

Babič Čikeš, Ana ; Buško, Vesna

hrvatski

Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija školskog uspjeha

Rad se bavi spolnim i dobnim razlikama u sposobnostima emocionalne inteligencije (EI) tijekom rane adolescencije te odnosima mjera različitih razina EI i pokazatelja adaptivnoga ponašanja. Na uzorku od 133 učenika viših razreda osnovne škole primijenjena su tri testa emocionalne inteligencije, upitnici empatije i samopoštovanja te su prikupljeni podaci o školskim ocjenama sudionika. Dobivene su niske do umjereno visoke korelacije među primijenjenim mjerama EI. Rezultati na Upitniku empatije značajno su povezani samo s rezultatima u Testu upravljanja emocijama. Multivarijatnom analizom varijance potvrđene su spolne, ali ne i dobne razlike u prostoru primijenjenih varijabli EI, pri čemu djevojčice postižu više rezultate na mjerama ispitanih razina emocionalne inteligencije. Hijerarhijskim regresijskim postupcima potvrđen je značajan aditivni doprinos Testa analize emocija u objašnjenju varijance Testa upravljanja emocijama, kao i značajna uloga ovih testova u objašnjenju varijance školskog uspjeha učenika.

emocionalna inteligencija ; ličnost ; školski uspjeh ; rana adolescencija

nije evidentirano

engleski

Emotional Intelligence in Early Adolescence: Correlates of Emotion Management Abilities and the Prediction of School Achievement

nije evidentirano

emotional intelligence ; personality ; school achievement ; early adolescence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

24 (1)

2015.

21-45

objavljeno

1330-0288

10.5559/di.24.1.02

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost