crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 832034

Zbornik radova

Autori: Brajša-Žganec, Andreja
Naslov: Sigurna privrženost i rani socioemocionalni razvoj djeteta u obiteljskom i vrtićkom okruženju
( Secure attachment and early social and emotional development of the child in family and kindergarten environment )
Izvornik: Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu / Vučenović, Dario (ur.). - Split : Hrvatsko psihološko društvo, Hrvatsko Montessori društvo , 2016. 2-3.
Skup: Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj : "Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu"
Mjesto i datum: Split, Hrvatska, 19.-21.05.2016.
Ključne riječi: dijete; obitelj; roditelji; odgajatelji; privrženost; socijalna i emocionalna kompetencija
( child; family; parents; caregivers; attachment; social and emotional competence )
Sažetak:
Rani socioemocionalni razvoj dijelom se odvija pod utjecajem nasljeđa a dijelom pod utjecajem okoline, odnosno pod utjecajem važnih osoba koje okružuju dijete u prvim godinama života. U ovom preglednom radu izdvojit će se odnosi sa roditeljima i odgajateljima pri čemu se naglašava važnost proučavanja dječjeg socioemocionalnog razvoja unutar užeg i šireg konteksta u kojemu se odvija. Prikazat će se kako kvalitetan emocionalan odnos između glavnih izvora socijalizacije, odnosno roditelja i odgojitelja sa jeden strane i djece s druge strane utječe na rani socioemocionalni razvoj djeteta. Opisuje se funkcionalna obitelj koja se dobro nosi s postavljenim ciljevima i zadacima, probleme rješava na zadovoljavajući način te njeguje dobrobit svih članova obitelji što pogoduje optimalnom socioemocionalnom razvoju djeteta. Obitelj je kontekst u kojem dijete uči i usvaja različite oblike ponašanja u odnosu roditelj dijete. Roditelji svojim postupcima utječu na psihosocijalnu prilagodbu svoje djece, ali i svojim reakcijama na dječje emocije utječu na socijalizaciju izražavanja emocija, prosocijalno ponašanje i socijalnu i emocionalnu kompetenciju nezavisno od dimenzija roditeljstva. Ukratko su prikazani rezultati dva zasebna istraživanja provedena u Hrvatskoj o čimbenicima ranog socioemocionalnog razvoja koja potvrđuju nalaze što ih pokazuju i istraživanja u svijetu. U drugom dijelu se govori o snažnoj emocionalnoj vezi koju dijete ima sa primarnim skrbnikom koja mu pruža ugodu i radost kada je s njim u interakciji i utjehu u trenucima stresa. Povezujući ekološki model dječjeg razvoja i teoriju privrženosti napravljen je značajan napredak u unaprijeđenu razumijevanja odnosa odgajatelj dijete. Postoji određena podudarnost odnosa roditelj dijete i odgajatelj dijete pa dijete koje je razvilo sigurnu privrženost sa svojim roditeljima slični obrazac razvija sa odgojiteljima, ali taj odnos ovisi i o nizu dodatnih čimbenika. Na kraju se zaključuje da je potrebno kontinuirano raditi na podizanju svijesti o pozitivnom roditeljstvu i kvalitetnom odnosu roditelj dijete u zajednici. Potrebno je stvoriti uvjete za razvoj emocionalne i socijalne kompetencije već u predškolsko doba, ali pri tome opažati dijete u obiteljskom i širem kontekstu u kojem se razvija. Razviti dobru suradnju vrtića i obitelji, stvoriti adekvatne uvjete u kojima je dostupna i stalna izobrazba i usavršavanje odgajatelja, jer odgojitelji su uz roditelje glavni izvori socijalizacije u predškolsko doba te na direktan i indirektan način utječu na dječji emocionalni i socijalni razvoj.
Vrsta sudjelovanja: Plenarno
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Andreja Brajša-Žganec (Andreja.Brajsa.Zganec@pilar.hr), 9. Ruj. 2016. u 14:17 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4