Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole (CROSBI ID 231236)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Brđanović, Davor Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole / Verification of Metric Characteristics of the Bentley Test of Musical Abilities on a Sample of Croatian Music School Students // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 18 (2016), 2; 323-349. doi: 10.15516/cje.v18i2.1577

Podaci o odgovornosti

Brđanović, Davor

hrvatski

Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole

Teorije i istraživanja glazbenu sposobnost nastoje objasniti ponajprije kao urođenu ili stečenu, kao cjelovitu, odnosno sastavljenu od više elementarnih sposobnosti, premda je za zadovoljavajuće definiranje te sposobnosti (ili tih sposobnosti) neophodan pluralizam pogleda, teorija i istraživanja. Test Mjere glazbenih sposobnosti Arnolda Bentleya dijagnosticira trenutni stupanj osnovnih glazbenih sposobnosti djece dobi 7 do 14 godina. U ovom je radu taj test prvi put primijenjen u Hrvatskoj. Provjerom metrijskih karakteristika testa na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole dobiven je koeficijent α od 0, 74, te test-retest postupkom r od 0, 81, što govori o zadovoljavajućoj pouzdanosti testa. Utvrđene značajnosti korelacija rezultata učenika postignutih na testu i procjena učeničkih sposobnosti od nastavnika, kao i njihova umjereno visoka pozitivna povezanost, potvrda su valjanosti testa. U odnosu na rezultate drugih dostupnih relevantnih istraživanja u ovom je istraživanju dobiven niži rezultat testa analize akorda i niži ukupan rezultat Bentleyeva testa, za što razlog valja potražiti u općim kulturnim razlikama, kao i u različitom načinu glazbenog obrazovanja u različitim zemljama. Dobiveni rezultati pokazuju i da je veći broj godina glazbenog školovanja značajan za viši ukupan rezultat na Bentleyevu testu.

glazba ; Glazbena škola u Varaždinu ; pouzdanost testa ; valjanost testa

nije evidentirano

engleski

Verification of Metric Characteristics of the Bentley Test of Musical Abilities on a Sample of Croatian Music School Students

Teorije i istraživanja glazbenu sposobnost nastoje objasniti ponajprije kao urođenu ili stečenu, kao cjelovitu, odnosno sastavljenu od više elementarnih sposobnosti, premda je za zadovoljavajuće definiranje te sposobnosti (ili tih sposobnosti) neophodan pluralizam pogleda, teorija i istraživanja. Test Mjere glazbenih sposobnosti Arnolda Bentleya dijagnosticira trenutni stupanj osnovnih glazbenih sposobnosti djece dobi 7 do 14 godina. U ovom je radu taj test prvi put primijenjen u Hrvatskoj. Provjerom metrijskih karakteristika testa na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole dobiven je koeficijent α od 0, 74, te test-retest postupkom r od 0, 81, što govori o zadovoljavajućoj pouzdanosti testa. Utvrđene značajnosti korelacija rezultata učenika postignutih na testu i procjena učeničkih sposobnosti od nastavnika, kao i njihova umjereno visoka pozitivna povezanost, potvrda su valjanosti testa. U odnosu na rezultate drugih dostupnih relevantnih istraživanja u ovom je istraživanju dobiven niži rezultat testa analize akorda i niži ukupan rezultat Bentleyeva testa, za što razlog valja potražiti u općim kulturnim razlikama, kao i u različitom načinu glazbenog obrazovanja u različitim zemljama. Dobiveni rezultati pokazuju i da je veći broj godina glazbenog školovanja značajan za viši ukupan rezultat na Bentleyevu testu.

music ; Music School in Varaždin ; test reliability ; test validity

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

18 (2)

2016.

323-349

objavljeno

1848-5189

1848-5197

10.15516/cje.v18i2.1577

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Pedagogija, Psihologija

Poveznice
Indeksiranost