crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 832125

Časopis

Autori: Brđanović, Davor
Naslov: Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole
( Verification of Metric Characteristics of the Bentley Test of Musical Abilities on a Sample of Croatian Music School Students )
Izvornik: Croatian Journal of Education (1848-5189) 18 (2016), 2; 323-349
Vrsta rada: Izvorni znanstveni članak
Ključne riječi: glazba ; Glazbena škola u Varaždinu ; pouzdanost testa ; valjanost testa
( music ; Music School in Varaždin ; test reliability ; test validity )
Sažetak:
Teorije i istraživanja glazbenu sposobnost nastoje objasniti ponajprije kao urođenu ili stečenu, kao cjelovitu, odnosno sastavljenu od više elementarnih sposobnosti, premda je za zadovoljavajuće definiranje te sposobnosti (ili tih sposobnosti) neophodan pluralizam pogleda, teorija i istraživanja. Test Mjere glazbenih sposobnosti Arnolda Bentleya dijagnosticira trenutni stupanj osnovnih glazbenih sposobnosti djece dobi 7 do 14 godina. U ovom je radu taj test prvi put primijenjen u Hrvatskoj. Provjerom metrijskih karakteristika testa na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole dobiven je koeficijent α od 0, 74, te test-retest postupkom r od 0, 81, što govori o zadovoljavajućoj pouzdanosti testa. Utvrđene značajnosti korelacija rezultata učenika postignutih na testu i procjena učeničkih sposobnosti od nastavnika, kao i njihova umjereno visoka pozitivna povezanost, potvrda su valjanosti testa. U odnosu na rezultate drugih dostupnih relevantnih istraživanja u ovom je istraživanju dobiven niži rezultat testa analize akorda i niži ukupan rezultat Bentleyeva testa, za što razlog valja potražiti u općim kulturnim razlikama, kao i u različitom načinu glazbenog obrazovanja u različitim zemljama. Dobiveni rezultati pokazuju i da je veći broj godina glazbenog školovanja značajan za viši ukupan rezultat na Bentleyevu testu.
Izvorni jezik: HRV-ENG
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija,Glazbena umjetnost
URL Internet adrese: https://hrcak.srce.hr/160251
https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1577
http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=238320
Broj citata:
Altmetric:
DOI: 10.15516/cje.v18i2.1577
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole
Upisao u CROSBI: Davor Brđanović (davor.brdjanovic@vz.t-com.hr), 11. Ruj. 2016. u 09:03 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4