crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 832128

Zbornik radova

Autori: Brđanović, Davor
Naslov: Uloga glazbe i glazbene inteligencije u školi u kontekstu Teorije višestrukih inteligencija
( Role of music and musical intelligence in school in the context of Theory of multiple intelligences )
Izvornik: Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, Berislav i Škojo, Tihana (ur.). - Osijek : Umjetnička akademija u Osijeku , 2016. 120-131 (ISBN: 978-953-58055-5-7).
Skup: 1. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 17.-18.10.2014.
Ključne riječi: Glazba ; nastava glazbe ; glazbena inteligencija ; višestruke inteligencije ; škola
( Music ; music teaching ; musical intelligence ; multiple intelligences ; school )
Sažetak:
Teorija višestrukih inteligencija Howarda Gardnera upućuje na važnost ranog određivanja intelektualnog profila učenika, jer se pravovremenim prepoznavanjem različitosti i pronalaženjem specifičnih sposobnosti svakog pojedinca, omogućava razvoj jedne ili više njegovih inteligencija do zadovoljavajuće razine kompetentnosti. Gardner na inteligenciju gleda kao na potencijal. Postizanje dobrih rezultata na područjima u kojima je netko barem donekle talentiran povećava motivaciju, razvija samopouzdanje, te stvara pretpostavke za razvoj ostalih intelektualnih potencijala. U članku se raspravlja o pitanjima i razumijevanju uloge glazbe u suvremenom obrazovanju, o potrebi novog promišljanja nastave glazbe i glazbene izobrazbe učitelja, s ciljem poticanja snažnijeg povezivanja glazbenih i ostalih sadržaja u osnovnoj školi, u kontekstu Gardnerove teorije višestrukih inteligencija i iskustava iz prakse. Ako se prihvate nalazi o ranom postojanju glazbene sposobnosti, te o ranom razvoju postojećih glazbenih potencijala - glazbene inteligencije, a time i utjecaju glazbe na dječji razvoj od najranijih faza, tada treba prepoznati mogućnosti koje postoje u pristupu djeci putem glazbe. Glazba se ne poučava samo radi uživanja u glazbenim djelima. Svatko je na neki način glazbeno inteligentan, te se u različite glazbene projekte mogu uključiti svi učenici. Takvi projekti sadrže neiscrpne mogućnosti da se djeci lako i kvalitetno prenose sadržaji s drugih područja, mogućnosti koje će, za razliku od uobičajenih i standardnih, privući dječju pažnju i pomoći im u otkrivanju i realiziranju njihovih potencijala. Gledano u tom svjetlu glazba i glazbena inteligencija imaju u školi važnu obrazovnu ulogu.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija,Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Puni text rada: 832128.Uloga_glazbe_i_glazbene_inteligencije_u_koli_u_kontekstu_Teorije_viestrukih_inteligencija.pdf (tekst priložen 9. Tra. 2018. u 11:03 sati)
Upisao u CROSBI: Davor Brđanović (davor.brdjanovic@vz.t-com.hr), 11. Ruj. 2016. u 10:40 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4