Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga glazbe i glazbene inteligencije u školi u kontekstu Teorije višestrukih inteligencija (CROSBI ID 638862)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Brđanović, Davor Uloga glazbe i glazbene inteligencije u školi u kontekstu Teorije višestrukih inteligencija // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, Berislav i Škojo, Tihana (ur.). Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 120-131

Podaci o odgovornosti

Brđanović, Davor

hrvatski

Uloga glazbe i glazbene inteligencije u školi u kontekstu Teorije višestrukih inteligencija

Teorija višestrukih inteligencija Howarda Gardnera upućuje na važnost ranog određivanja intelektualnog profila učenika, jer se pravovremenim prepoznavanjem različitosti i pronalaženjem specifičnih sposobnosti svakog pojedinca, omogućava razvoj jedne ili više njegovih inteligencija do zadovoljavajuće razine kompetentnosti. Gardner na inteligenciju gleda kao na potencijal. Postizanje dobrih rezultata na područjima u kojima je netko barem donekle talentiran povećava motivaciju, razvija samopouzdanje, te stvara pretpostavke za razvoj ostalih intelektualnih potencijala. U članku se raspravlja o pitanjima i razumijevanju uloge glazbe u suvremenom obrazovanju, o potrebi novog promišljanja nastave glazbe i glazbene izobrazbe učitelja, s ciljem poticanja snažnijeg povezivanja glazbenih i ostalih sadržaja u osnovnoj školi, u kontekstu Gardnerove teorije višestrukih inteligencija i iskustava iz prakse. Ako se prihvate nalazi o ranom postojanju glazbene sposobnosti, te o ranom razvoju postojećih glazbenih potencijala - glazbene inteligencije, a time i utjecaju glazbe na dječji razvoj od najranijih faza, tada treba prepoznati mogućnosti koje postoje u pristupu djeci putem glazbe. Glazba se ne poučava samo radi uživanja u glazbenim djelima. Svatko je na neki način glazbeno inteligentan, te se u različite glazbene projekte mogu uključiti svi učenici. Takvi projekti sadrže neiscrpne mogućnosti da se djeci lako i kvalitetno prenose sadržaji s drugih područja, mogućnosti koje će, za razliku od uobičajenih i standardnih, privući dječju pažnju i pomoći im u otkrivanju i realiziranju njihovih potencijala. Gledano u tom svjetlu glazba i glazbena inteligencija imaju u školi važnu obrazovnu ulogu.

Glazba ; nastava glazbe ; glazbena inteligencija ; višestruke inteligencije ; škola

nije evidentirano

engleski

Role of music and musical intelligence in school in the context of Theory of multiple intelligences

nije evidentirano

Music ; music teaching ; musical intelligence ; multiple intelligences ; school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

120-131.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja

Jerković, Berislav i Škojo, Tihana

Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-58055-5-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija, Psihologija